CP+B Scandinavia

Anders Davidsson tar över som VD på CP+B Scandinavia.

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2014 11:38 CET

Skandinaviska delen av kommunikationsbyrån CP+B får ny VD från 1:a mars. Anders Davidsson, tidigare ansvarig för byråns Strategi - och Client Service avdelningar, tar över från Gustav Martner som blir som Chief Innovation Officer och arbetande styrelseordförande i bolaget, som inkluderar kontor i Göteborg, Stockholm och Köpenhamn.

”Anders kom till CP+B i januari 2013 och har snabbt etablerat sig som en ledare och drivande kraft. Tillsammans med kollegorna här på byrån har vi vänt från förlust 2012 till vinst 2013. Vi har attraherat en mängd nya kunder och startat en Skandinavisk expansion. Det är rätt läge för Anders att ta över det formella ledarskapet nu och utveckla byrån ytterligare, samtidigt som jag kan ge mer fokus åt hjärtefrågor som innovation och kreativt ledarskap”, kommenterar Gustav Martner.

”Som tillträdande VD kanske man ibland önskar att den tidigare VD’n träder tillbaka helt och hållet och lämnar fältet fritt, men i mitt fall var det precis tvärtom. Gustav och jag kompletterar varandra och jobbar mycket bra ihop. Jag ser fram emot att driva och utveckla byråns verksamhet tillsammans med styrelsen, vår starka ledningsgrupp och fantastiska personal.”, säger Anders Davidsson i en kommentar.

Anders Davidsson har tidigare arbetat på varumärkes – och designbyrån Greenspace i London och SCP GREY i Göteborg. Innan dess har han haft ett antal ledande marknadsroller inom Lexus Europe, Ford Motor Company och Volvo Cars.

Anders tel: 0732092000

Gustav Martner var en av grundarna till webbyrån Daddy år 2000, som köptes av Crispin Porter + Bogusky 2009. Han har varit VD för byrån sedan sommaren 2012. Gustav är även medgrundare till - och styrelseordförande för – online-analysbolaget Burt. Sedan 2011 är han även ordförande i branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM).

Gustav tel: 0768346050

Crispin Porter +Bogusky är en fullservicebyrå med digitalt fokus. I Skandinavien arbetar strax över 60 personer på kontoren i Göteborg, Stockholm och Köpenhamn. Kundlistan för det Skandinaviska kontoret inkluderar bl.a. Scania Trucks, Sony Mobile, Chalmers Universitet, Arctic Paper, Frölunda Indians, SCA Hygiene Products och Stena Line. CP+B har även kontor i USA, Storbritannien och Brasilien. CP+B är helägda av NASDAQ-noterade reklambyrånätverket MDC Partners. CP+B är en av de mest dekorerade och belönade byråerna i världen och har fått namnet "Interactive Agency of the Year" tre gånger vid Cannes Lions International Advertising Festival, "Agency of the Decade" av Advertising Age och "Agency of the Year" 13 gånger i fackpressen. För mer information, gå till: www.cpbgroup.com