Kultur i Väst

Anders Ekborg till Skövde

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2007 14:01 CEST

Sommaren 2007 är snart förbi och endast en konsert återstår i konsertserien Musik på Billingen. Men som vanligt är avslutningen något alldeles extra. I år är det Anders Ekborg med band som får äran att gästa S:ta Helena kyrka i Skövde, på söndag klockan 19.00.

I sommar har bland andra vokalgruppen Kraja, accordeonisten Minna Weurlander, riksspelmännen i Dråm, folkmusikkollektivet Räfven, skotska Lori Watson Three och Dana Dragomir med sin fantastiska panflöjt besökt kyrkorna på Billingen. På söndag avslutas Musik på Billingens sjunde år med Anders Ekborg.
Sångaren, musikalartisten och skådespelaren Anders Ekborg behöver knappast någon närmare presentation. Det räcker med att nämna Kristina från Duvemåla, Chess och Jesus Christ Superstar där han har gjort roller som fått både kritiker och publik att jubla. Plus flera film- och tv-roller. Men nu är det den egna skivan ”Äkta vara” som gäller.
Vid konserten på söndag har Anders Ekborg med sig Anders Lundqvist på piano och Bengt Magnusson på gitarr.

2007-08-26 kl 19.00 Anders Ekborg, S:ta Helena kyrka, Skövde

Arrangörer
Bakom konsertserien Musik på Billingen står Norra Billings pastorat, Norra Kyrketorps pastorat, Svenska Kyrkan i Skövde, Skövde kommun, Sensus samt Musik i Väst.

Pressbild

Webbplats

Ola Brandelius på Musik i Väst
tel 031 10 21 26
mobil 0703 49 21 66
e-post ola.brandelius@miv.se

___________________________
Musik i Väst
SE 400 10 GÖTEBORG

Huvudkontor: Vallgatan 38
tel: 031 10 21 00
fax: 031 10 21 01

e-post: info@miv.se

Musik i Väst är en del av Västra Götalandsregionen.