TagMaster

ANDERS HOLMLUND UTSEDD TILL TILLFÖRORDNAD VD FÖR TAGMASTER AB

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2006 12:11 CET

TagMaster AB:s styrelse har idag utsett Anders Holmlund till tillförordnad VD för TagMaster AB, med tillträde den 1 december 2006.

- Det är mycket tillfredsställande att Anders Holmlund tillträder som tillförordnad VD för TagMaster AB. Anders gedigna bakgrund i och erfarenhet av TagMaster kommer att ge bolaget en fortsatt stabil utveckling, säger Jan Westlund, styrelseordförande i TagMaster AB.

Anders Holmlund har de senaste tre åren arbetat som affärsområdesutvecklare med särskilt fokus på TagMasters etablering i Kina.

TagMaster är sedan en tid inne i en rekryteringsprocess för att hitta en ny verkställande direktör. Bolagets nuvarande VD Magnus Rehn lämnar sin post per den 30 november så som kommunicerat i pressmeddelande daterat 2006-10-18.

Kista, Stockholm, 17 november 2006

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jan Westlund, Styrelseordförande i TagMaster AB
E-post: janwestlund@telia.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
TagMaster Pressrelease 2005-11-17 (Svenska).pdf
TagMaster Pressrelease 2005-11-17 (English).pdf

Om TagMaster AB
TagMaster grundades 1994 och har sitt huvudkontor i Kista. TagMaster utvecklar och marknadsför avancerad utrustning för radiofrekvensbaserad identifiering (RFID). Tillämpningar för TagMaster-systemet finns bland annat inom passagekontroll av fordon, spårbunden trafik och i logistiktillämpningar. TagMaster exporterar produkter huvudsakligen till Europa, Asien och Nordamerika via ett globalt nätverk av partners, systemintegratörer och distributörer. Omsättningen nådde 50,7 miljoner kronor år 2005 och resultatet uppgick till -1,7 miljoner kronor. Aktien handlas inofficiellt på First North.

Denna information skickades genom beQuoted Press
Om Du vill ha mer information gå till www.beQuoted.com

beQuoted Press är en service till Dig som är intresserad av finansiell information. Med beQuoted Press underlättas företagens finansiella kommunikation till Dig och till nyhetsbyråer, aktieägare, placeringsrådgivare och andra intressenter på aktiemarknaden.

Vi hoppas att Du uppskattar denna service.