JB Education AB

Anders Hultin ny VD för JB Education

Pressmeddelande   •   Jul 17, 2012 14:32 CEST

Anders Hultin har utsetts till ny VD för JB Education och tillträder sin befattning den 1 september.

Anders Hultin kommer närmast från en ledande befattning inom Pearson Education och har under de senaste fem åren varit bosatt i London. I London har han varit med och etablerat Kunskapsskolan i England och verkat som VD för en kedja med privatskolor.

Innan dess var han med och grundade Kunskapsskolan där han även varit VD. I mitten av 1990-talet startade Anders Hultin Friskolornas Riksförbund och var också förbundets VD. I början av 1990-talet arbetade han som sakkunnig i Utbildningsdepartementet och var då med om att införa friskolereformen.

– Jag är mycket nöjd med att vi har rekryterat en av de mest erfarna personerna från friskolesektorn. Anders har en bred och mångsidig skolerfarenhet och därmed alla förutsättningar att göra JB Education till ett utbildningsföretag känt för kunskap och kvalitet, säger styrelseordförande Arne Bernroth. – Jag ser mycket fram emot att återvända till Sverige och bli VD för JB Education. Bolaget har många kvaliteter men också många utmaningar. JB Education har starka traditioner kring entreprenörskap. Det vill jag vidareutveckla. Oavsett om våra elever söker sig vidare till universitet eller går direkt till arbetslivet, kommer deras förmåga att tillämpa vad de har lärt sig i skolan att ha en avgörande betydelse, säger Anders Hultin. För ytterligare information, kontakta:
Anders Hultin tel: 00 44 7525 67 9779Arne Bernroth styrelseordf tel: 070-684 71 40

JB Education är ett av Sveriges ledande utbildningsföretag. Varje dag utbildar vi 14 500 barn, ungdomar och vuxna över hela Sverige. I koncernen finns 5 grundskolor och 30 gymnasieskolor, varav JB Gymnasiet med skolor från Ystad till Skellefteå, är Sveriges största gymnasieskola med cirka 10 000 elever. I koncernen finns även eftergymnasial utbildning inom arbetsmarknadsutbildning, komvux, yrkeshögskola samt företagsutbildning.