Know IT AB (publ.)

Anders Nordh ny CFO på Know IT AB

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2006 13:49 CEST

Anders Nordh har utsetts till Chief Financial Officer för Know IT AB. Närmast kommer han från CMA Europe AB där han är verkställande direktör. Anders tillträder sin befattning i mitten av juni och kommer att ingå i koncernledningen för Know IT AB.

Anders Nordh känner Know IT mycket väl då han följt Know IT:s utveckling på nära håll genom sitt arbete för CMA, en av Know IT:s största ägare. Han är också ledamot av Know IT:s styrelse, sedan 2003. Ett uppdrag som han lämnar i och med årsstämman den 25 april.

Anders Nordh har lång erfarenhet av ekonomi- och finansfrågor. Han är verkställande direktör i CMA Europe AB sedan 1999. Från 1994 var han koncerncontroller i CMA. 1992-1994 var han managementkonsult och har tidigare haft ledande befattningar, bland annat som verkställande direktör, för AB Prosparitas.

– Det är mycket glädjande att kunna knyta Anders till en operativ roll på Know IT. Hans stora kunskap och erfarenhet kommer att vara en värdefull tillgång för bolagets utveckling, säger Anders Nilsson, koncernchef för Know IT.

– Jag ser fram mot att ta ett mer operativt ansvar än tidigare. Jag har följt Know IT på nära håll sedan 2001, då CMA klev in som storägare och bolaget har utvecklats på ett fantastiskt sätt de senaste åren. Jag tror starkt på att vi kan fortsätta utvecklas på ett positivt sätt och ser fram mot att bidra i det dagliga arbetet, säger Anders Nordh.

Anders Nordh tillträder den 19 juni 2006.

Know IT AB (publ) är ett IT-konsultbolag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av komplexa system till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har idag ca 600 medarbetare representerade på 16 orter i Sverige och i Oslo i Norge. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se

Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30
Anders Nilsson, koncernchef, Know IT AB, 08-700 66 00