Effect Search i Sverige AB

Anders Rydbacken ny vd för Effect Management Search

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2010 11:05 CEST

Göteborg den 30 september 2010 – Effect Management Search (EMS) har utsett Anders Rydbacken till ny vd. Anders Rydbacken kommer närmast från SHL Group Sverige där han sedan 2004 varit ansvarig för försäljningsavdelningen i västra och södra Sverige samt under en period även övergripande ansvarig för Sverige. Tjänsten som ny vd för EMS tillträddes den 16 augusti. Företagets tidigare vd Peter Strandberg, som grundade EMS tillsammans med Michael Karlsson, övergår i rollen som arbetande styrelseordförande.

– Jag ser på utmaningen att leda EMS med stor spänning, branschen är mogen och återhämtar sig nu från sviterna av både lågkonjunktur och finanskris. Att tillsätta tjänster inom toppsegmentet av chefer är för mig det roligaste arbete man kan tänka sig. Att vi till skillnad från många andra aktörer är ett team med fastanställda rekryteringskonsulter och researchers gör att vi kan erbjuda en kontinuitet och kvalitet som efterfrågas mer än någonsin. Nu ser jag fram emot att utveckla metoder och relationer med marknaden som gör oss ännu mer framgångsrika, säger Anders Rydbacken, vd, Effect Management Search.

– Effect Management Search första 10 år har varit väldigt utvecklande och utmanande säger tidigare vd Peter Strandberg. Med Anders Rydbacken vid rodret vet vi att företaget är i goda händer när vi nu blickar framåt mot de kommande åren. Anders är en lagspelare och har dessutom mycket gedigna kunskaper om marknad, försäljning och lönsamhet i tjänsteföretag. Som arbetande styrelseordförande kommer jag nu fokusera på att utveckla Effect Management Search på ett strategiskt plan och därigenom fördjupa vårt samarbete med våra nyckelkunder, avslutar Peter Strandberg.

Anders Rydbacken är utbildad Marknadsekonom från IHM Business School och har arbetat med försäljning sedan 1993, bl a som försäljningschef på Osterman Helicopter samt affärsområdeschef på Poolia i Göteborg och säljledare på SeaCat Sweden.

För mer information kontakta:

Anders Rydbacken, vd, Effect Management Search AB

Tel: +46 (0)727 40 38 60, E-post: anders.rydbacken@effectsearch.eu

Peter Strandberg, arbetande styrelseordförande, Effect Management Search AB

Tel: +46 (0)703 67 00 66, E-post: peter.strandberg@effectsearch.eu

Effect Management Search är ett av Sveriges ledande företag inom Executive Search. Företaget har 15 anställda och omsätter 19 MSEK med positivt resultat. EMS etablerades år 2000 och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö & Karlstad. För mer info: www.effectsearch.eu.