Ladbrokes

Andre Agassi vinner litteraturpris

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2010 15:18 CET

Den 11 mars meddelar brittiska National Sporting Club vem som skrivit 2009 års främsta självbiografiska verk inom idrottsvärlden. Andre Agassi med sin OPEN från 2009 är favorit till oddset 2,50 enligt Ladbrokes. Den olympiske cyklisten, skotten Sir Chris Hoys självbiografi, med tre guld från Beijing spelas nu till 3,00 gånger pengarna följd av cricketesset  Michael Vaughan och hans ”Time to Declare” till 6,00 gånger.

”Idrottskarriärer, personliga katastrofer och toppresultat är sådant som drömmar vävs av. Agassis tänkvärda avslöjanden i sin biografi avslöjar det mänskliga tillkortakommandet bakom de extrema prestationernas rubriker. Boken står ut bland 2009 års idrottslitteratur, därav favoritskapet”, säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, i en kommentar.

Aktuell vadslagning:

National Sporting Club British Sports Book Awards - Främsta idrottsbiografi 2009

A Agassi,  Open: An Autobiography 2,50
C Hoy, Chris Hoy: The Autobiography 3,00
M Vaughan, Michael Vaughan: Time to Declare- My Autobiography 6,00
P Nicholls,  Lucky Break- The Autobiography 9,00
B Ainslie, Ben Ainslie: Close to the Wind- Autobiography of Britain’s Greatest Olympic Sailor 9,00
K Logan, Just For Kicks: The Autobiography 11,00

Mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715.

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.