Shootitlive AB

Andreas Ehn tar plats i Shootitlives styrelse

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2011 09:33 CET

Shootitlive som hjälper tidningar att direktpublicera bilder och videoklipp välkomnar Spotifys tidigare teknikchef Andreas Ehn som styrelseledamot.

"Dagstidningarna förändras och det samma gäller pressfotografin. Shootitlive förändrar sättet tidningar och pressfotografer arbetar med bilder och video", säger Andreas Ehn. "Med Shootitlive kan fotograferna fokusera på det de gör bäst utan att oroa sig för lämningstider".

"Vi är mycket glada att ha Andreas i vår styrelse", säger Eivind Vogel-Rödin, grundare av Shootitlive AB. "Andreas kompetens inom teknologi tillsammans med hans strategiska och operativa erfarenhet kommer vara ovärderligt för Shootitlive".

Andreas Ehn är entreprenör och en välrenommerad rådgivare med bakgrund som Spotifys första teknikchef. Idag är han en av grundarna till presenttjänsten Wrapp. Andreas kommer i första hand fokusera på att hjälpa Shootitlive nå nya marknader globalt.

Shootitlive hjälper tidningar att direktpublicera professionella bilder och videoklipp. Fotografen på fältet kan direktpublicera bilder med sin kamera från alla platser som har 3G-täckning. Shootitlive AB grundades 2008 och används idag av norra Europas största dagstidningar i deras online-publikationer