MPC AB

Andreas Granqvist för premiär hos MPC Stjärngolf

Pressmeddelande   •   Jun 04, 2013 11:21 CEST

ANDREAS GRANQVIST GÖR PREMIÄR HOS MPC STJÄRNGOLF

Vid företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf tillsätts en känd profil i varje företagsteam. Det är nu klart att Fotbollslandslagets mittback Andreas Granqvist kommer att delta för första gången vilket han gör vid tourpremiären i Malmö torsdagen den 13 juni.

MPC Stjärngolf utökades förra året med Malmö vilket är spelorten för södra regionen och därmed är touren landstäckande med en spelort per region. Valet av bana blev Barsebäck GCC som har god erfarenhet av stora evenemang och en bana av högsta klass. Det blir därmed andra året som MPC Stjärngolf arrangeras på Barsebäck GCC och det blir med en än starkare inramning.

- Vi lade upp en treårsplan vid utökningen med spelort i södra regionen och i den innefattar det att vi ska utveckla evenemanget för varje år. Detta är också något vi lyckats med där vi i år kommer att få en än starkare inramning såväl när det gäller golftävlingen som evenemanget i sin helhet, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner MPC AB.

En Profil i varje företagsteam
MPC Stjärngolf är en företags- och kändisgolf vilket innefattar att företag köper ett team och tävlar som lag. Till varje team tillsätts en känd profil från nöjes-, media- eller sportvärlden vilket ska sätta den stjärnglans evenemangsnamnet utlovar. Profilerna kombineras med lokala starka profiler ihop med rikskända profiler, allt för att få den mix som evenemanget strävar efter. Några av de lokala profilerna är Robert Prytz, Robert Burakowski, Hasse Borg, Niklas Skoog, Andreas Yngvesson, Markus Mattiasson m.fl. Det är även klart att golfproffsen Kricken Härdin och Johan Andersson kommer att delta vilket är extra roligt eftersom evenemanget ska vara ett högklassigt golfevenemang.

Andreas Granqvist gör premiär

Utöver ovan är det nu klart att Genoa C.F.C. och Fotbollslandslagets mittback Andreas Granqvist gör premiär på MPC Stjärngolf touren genom att delta vid tävling i Malmö. Andreas har många fina meriter i sin fotbollskarriär med bland annat utsett till årets spelare i tidigare klubben Groningen och Europas målfarligaste back enligt Eredivise live samt uttagen i årets lag i Goal Com.

- Mycket roligt att Andreas kommer att delta eftersom han är högaktuell nu i VM kvalet och alltid extra roligt att aktiva sportprofiler som är på topp ställer upp vid vårt evenemang. Vi ser fram emot att se Andreas svinga klubborna kommande vecka och fram till dess får vi följa honom vid landslagets kvalmatcher, säger Marcus Palmqvist

MPC Stjärngolf tour har premiär på Barsebäck GCC torsdagen den 13 juni med start kl. 12.30. För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf .se