Beta

Andreas Johansson f.d. hockeystjärna lanserar ett nytt koncept

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2010 18:05 CET

Efter 8 säsonger i NHL , 2 i KHL, Färjestad samt spel i Tre Kronor valde Andreas att avsluta sin framgångsrika karriär hösten 2009.

Med många spännande och lärorika år i ishockeyns värld har Andreas tillsammans med BETA 100/oktan paketerat ett koncept som föredragshållare.  Konceptet heter HOPE ”i med och motgång” och bygger på erfarenheter från tiden som elitidrottsman. Innehållet bygger på hur man kan hanterar med och motgång på företag. Hur påverkar det individen och laget. Hur kan en motgång i slutändan bygga laget? Katastrofen 9.11 i NY påverkade Andreas en hel del då han vid tidpunkten spelade för NY Rangers. Hur laget och spelarna tog sitt ansvar och jobbade för att NY skulle bearbeta sorgen. Andreas och en hel del andra stjärnor på Manhattan jobbade mot olika brandstationer på Manhattan. Händelsen 9.11 påverkade verkligen mina värderingar, vad är egentligen viktigt?

HOPE är mina värderingar, det som är viktigt för mig. Akronymen HOPE bildar orden Humour – Open Mind – Professional – Energy. Jag kommer att berätta om dessa ord samt hur jag ser på målbilder och konsten att utveckla individen och bygga laget. Vad är viktigt för ett presterande lag? Vad är ett bra ledarskap?

I Andreas föredrag får du även möte hans kompisar som via inspelade intervjuer berättar deras erfarenheter inom olika ämnen. Här möter vi Stefan Holm höjdhoppare, Perra Johnsson coach för Färjestad, Dregen i Bachyard Babies m.fl.

Andreas ser fram emot att få möta vardagen hos olika företag och medarbetare och hans mål är att ge tips och verktyg för att utveckla jaget och laget i med och motgång.

Läs mer och boka Andreas på www.100oktan.se

Vid frågor eller mer information kontakta:

Jesper Broström

Växel: 08-584 90 500
Telefon: 08-584 90 513
jesper@beta.se

BETA 100/oktan erbjuder produkter och tjänster för individer och grupper inom företag med betoning på inspiration, organisationsutveckling och upplevelser. BETA 100/oktan hjälper även idrottsprofiler med karriärrådgivning under och efter idrottskarriären. De får bland annat hjälp med att utveckla, vårda, kommunicera sina egna varumärken samt att utveckla nya koncept och affärsmöjligheter.