Billberg Entertainment Ltd

Andreas Stone som skrivit och producerat bland annat John Lundviks Eurovision bidrag släpper singeln *Never got to say goodbye*.

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2019 23:40 CEST

Lyssna på Spotify

Andreas Stone Johansson är en svensk låtskrivare, producent, musiker och artist uppväxt i Arlöv utanför Malmö.

Han har sedan barnsben varit omgiven av musik och började spela piano och sjunga i väldigt ung ålder.

Efter avklarade musikstudier och en examen vid Malmö musikhögskola 2005, livnär han sig sedan 12 år tillbaka på sin musik.

Andreas musik har sålts i över 25 miljoner fysiska exemplar världen över med oerhörda framgångar bland annat i Japan och Korea.

Senast i år var han med och skrev det vinnande bidraget i Svenska Melodifestivalen, ”Too Late For Love” tillsammans med Anderz Wrethov och John Lundvik som snart ska tävla med låten i Eurovision i Tel Aviv.

I fjolas var han med och skrev samt producerade Sveriges 6e mest spelade/sålda låt 2018, ”Shuffla” av Samir och Viktor.

Julen 2013 skrev Andreas tillsammans med sin nära vän Ricky Hanley en låt som skulle komma att betyda väldigt mycket för dom båda.

”Never Got To Say Goodbye” kom till som ett avsked och farväl av Ricky’s far som hastigt gick bort.

Då Ricky inte hann säga farväl, bestämde sig dom båda att skriva en låt om sorgen. Låten blev väldigt snabbt tagen av sydkoreanska supergruppen ”EXO”, som gav ut den som en julsingel 2013 döpt till ”Miracles In December”. Låten blev en otrolig framgång och toppade många listor, vann priser och har idag mer än 50 miljoner streams på Youtube och över 700.000 sålda fysiska exemplar.

Idag, sex år senare, har Andreas fått skivbolagets (SM Entertainment) välsignelse att själv ge ut låtskrivarnas original version av låten.

”Never Got To Say Goodbye” kommer att släppas den 10 Maj.

Verket kan beskrivas som en klassisk orkestrerad pianoballad med influenser från såväl Country musik såväl som R&B.

En berörande berättelse, framförd på ett berörande sätt som alla människor som mist någon nära kan relatera till.

Högstämd sång som ändå känns lätt och uttrycksfull.

Som Andreas själv väljer att uttrycka det; - Det som kommer från hjärtat, når till hjärtat.

”Never Got To Say Goodbye” är producerad och framförd av Andreas Stone Johansson på HYDRA Studios i Malmö, Sverige.

For more information contact us at billberg.entertainment@gmail.com