ringen factor direct

ang. Sveriges politiska partier

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2012 13:58 CEST

Det är lite tråkigt att de sju etablerade riksdagspartier som vi har i Sverige idag inte driver sina egna hjärtefrågor. Alliansen med Fredrik Reinfeldt som stadsminister har ju ätit upp både Mp, Fp och Kd och det verkar som ingen vågar ens ifrågasätta "Den Store Ledaren!" S har ju tack vare Stefan Lövén återupptagit kampen om väljarna, men har inte presentera någon ny politik utan den ligger kvar som tidigare. Jonas S har iaf en idé om hur hans parti vill att Sverige skall fungera och t.o.m. SD har en för många väljare tydlig linje. Tyvärr så är  Fp, Mp pch Kd "knähundar" till Moderaterna och saknar vad jag kan förstå en helt egen partilinje. Visst hör man ett gläfs då och då från Jan Björklund, Annie Lööv och Göran Hägglund, men det slutar oftast med att "husse", Fredrik Reinfeldt säger till dem att lyda, vilket de såklart också gör för att få vara kvar vid köttgrytorna och sola sig i glansen av att ingå i regeringen. Debatterna som tidigare var intressanta är numer bara ett spel för galleriet. Regeringen har slut på idéer och sparar i stället för att investera i ny infrastruktur, bostadsbyggand, förbättring inom vård, skola och omsorg mm. HUR det kunnat bli på detta sättet tror jag inte någon riktigt förstår, men GIRIGHETEN, en av de sju dödssynderna sprider sig som en farsot både bland politiker och "vanligt" folk! Detta är tragiskt då Sverige kunde vara det land som skulle kunna föregå med gott exempel för många andra länder som befinner sig på ruinens brant. Ingen nämnd och ingen glömd!