Basunera AB

Animero i ny kostym

Pressmeddelande   •   Sep 26, 2014 10:44 CEST

Den tidigare digitala produktionsbyrån breddar nu sitt erbjudande och blir en fullservicebyrå.

- Under flera år har branschen varit indelad i ett digitalt och ett analogt fack, där de flesta byråer köper in tjänster som man inte har inhouse för att komplettera sitt erbjudande. Vi har sedan en tid tillbaka känt att det inte längre är detta som kunderna efterfrågar. De vill ha en helhet där tonaliteten finns i rummet, genom hela processen och oavsett var man möter sin målgrupp. Därför har vi under det senaste året successivt kompletterat vårt team med kompetens inom mer traditionella byråtjänster. För att kunna erbjuda en riktigt vass och komplett arbetsgrupp, inte bara fokusera på det digitala och rörliga som varit vårt enda fokus tidigare. Nu känner vi att tiden är mogen att ta steget fullt ut med denna ompositionering, säger Josefine Figer, VD på Animero.

- Vi ser hur vi skapar ett starkt värde för våra kunder när kommunikationsplanen och koncepten fungerar på längre sikt, samtidigt som kanalvalen och behoven idag ofta uppstår med kort varsel. Då gäller det att ha en solid grundtanke att utgå ifrån och att vara oberoende i valet av plattform för kommunikationen, fortsätter hon.

LAMBERTSSON – EN SUCCÉ SOM GAV MERSMAK
PEAB ägda Lambertsson blev Animeros första fullserviceuppdrag och det integrerade arbetssättet med allt från webbutvecklare och AD till filmproducent i samma rum gav stort utslag.

- Vi har dokumenterat och mätt kampanjen - ”Här är goda råd hyra” - och efter ett år kan vi konstatera att vi nästintill tiodubblade kundens målsättning, både i antal nya kunder och omsättningsökning genom nya affärer. Tricket som många missar är att bra reklam startar inifrån företaget och inte i målgruppen. Kommer de anställda att känna engagemang i de koncept vi jobbar fram når vi alltid längre när vi mäter effekten, säger Patrik Asterhag, Creative Director på Animero.

- Det är viktigt att vi har en tydlig bild av vad vår uppgift som byrå är. Att förstärka eller flytta uppfattningar där vi främst utmanar våra kunder i den känslomässiga delen av ett köpbeslut, fortsätter han.

I samband med att Animero ompositionerar sig byter man ut sin egen kommunikationsplattform.

- Det har varit nyttigt att sitta med samma frågor som våra kunder har när de kommer till oss. Företaget har haft samma profil i snart 13 år så det är tur att vi har bra takhöjd i lokalerna, avslutar VD Josefine Figer.

Vid frågor kontakta;
Josefine Figer, VD
Telefon:042-400 04 22
E-post: josefine@animero.com

Kommunikationsbyrån Animero grundades 2001 i Helsingborg och är idag 10 anställda. Bland uppdragsgivarna finns företag som Securitas, UC Alla Bolag.se, Barry Callebaut, Executive Property och Lambertsson.