Smelink

Anisa Turcinovic ny VD på Smelink

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2012 14:22 CEST

Anisa Turcinovic, VD Smelink
"En hemsida är som en ny säljare i företaget"

Anisa Turcinovic startade sin karriär som anställd på Smelinks ekonomiavdelningen 2006 och tillträdde som VD vid årsskiftet 2012. Anisa som har en magisterexamen brinner inte bara för ekonomi, utan även den företagskultur som råder på Smelink.

- Det som är så härligt här är att alla har en chans att påverka och alla förslag är alltid välkomna.
Vi tycker att det är viktigt med utveckling och förändringar, där alla får vara med att tycka till.

Hur ser utmaningen ut för 2012?
- Under hösten lanserar vi vårt nya webbverktyg som ytterligare förenklar för våra kunder.
Vi ska återvända till våra kärnvärden som skapades 1997. Att vi ska öka konkurrenskraften hos de små och medelstora företagen genom att ge dem ordentlig nytta av internet. Målet är att dessa företag ska se sin hemsida som en investering. Smelink är en förkortning av Small Medium Enterprise Link

Vill hjälpa företag att få deras hemsida att jobba för dem.

Märks det andra trender för hemsidor?
- En hemsida är som en ny säljare i företaget. Våra kunder har insett att närvaro på webben gör att man är tillgänglig hela tiden, erbjuder bättre service samt ökar sin egen lönsamhet. Allt fler företag använder hemsidor, mobilanpassade sidor och sociala medier som en helhetslösning för sin online marknadsföring.

Vad gör Smelink till en vinnare?

- Det är en prisvärd produkt, där varje företag får en unikt designad hemsida och vi satsar mycket på vår enormt duktiga och personliga kundsupport, för att kunden ska känna sig trygg. Uppdateringsverktyget som gör det enkelt för kunden att enkelt uppdatera och ändra informationen på hemsidan.

Säkerhet är en annan aspekt och att vi sätter våra kunder främst. För oss är det ytterst viktigt att kunna erbjuda våra kunder en lösning som hjälper dem att lyckas på webben.

Bild på Anisa: http://www.smelink.se/Filer/press/anisa-smelink-print.jpg

Växjöbaserade Smelink tillverkar kompletta hemsidor huvudsakligen till små och medelstora företag, hemsidorna är baserade på en egenutvecklad programvara som gör det möjligt för kunden att administrera en professionell hemsida med enkla och effektiva medel.