Infopaq Sverige AB

Ann-Sofie Krol ny analys- och konsultchef på Infopaq

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2010 15:00 CEST

Idag tillträder Ann-Sofie Krol som ny analys- och konsultchef på Infopaq Sverige, med ett tydligt mandat att förstärka och utveckla företagets erbjudande inom sociala medier och lansera flera nya integrerade tjänster och nya verktyg.

-          Ann-Sofie har fantastisk brett kunnande inom medieanalys. Dessutom är hon en chefstyp som verkligen gillar att träffa kunderna, vilket kommer att vara till stor nytta för oss, säger Johan Blomstedt, vd på Infopaq Sverige.

Ann-Sofie Krol kommer närmast från Kingmaker (tidigare FindAgent) där hon varit svensk vd och bland annat byggt upp en konsultenhet med fokus på analys och rådgivning inom sociala medier. Hon har tidigare i sin karriär arbetat för och med ett flertal stora svenska och internationella verksamheter som bland annat Ericsson, Resco, ABB och Volvo.

-          Det tog över ett år att hitta en ny analys- och konsult chef som vi verkligen ville ha, och jag skulle ljuga om jag påstod att det inte har varit en tuff period, säger Johan Blomstedt. Nu blir hennes uppgift att ansvara för utvecklingen av detta mycket viktiga affärsområde med fokus på att öka kundvärdet och utveckla rådgivningsverksamheten samt förstärka och utveckla företagets erbjudande inom sociala medier.

Ann-Sofie Krol är den första av flera rekryteringar som nu görs inom bl.a. analys, konsulting och sälj i en stor satsning för att fortsätta utveckla Infopaqs marknadsposition som marknadsledare i Sverige och Nordeuropa.

-           Jag ser fram emot att kunna arbeta med hela medieplattformen från tryckt press, radio och tv till online och sociala medier. Dessutom blir det spännande att vara med och lansera en rad nya integrerade lösningar och verktyg, säger Ann-Sofie Krol.

För mer information, vänligen kontakta:
Ann-Sofie Krol
analys- och konsultchef
Tfn: 070 650 72 06

Johan Blomstedt
vd
Tfn 070 666 53 89

Lovisa Ernestam
Marknads- och kommunikationsansvarig
E-post:
lovisa.ernestam@infopaq.se

Om Infopaq
Infopaq är en global aktör med europeisk bas som är experter på media, publicitet, analys och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att förbättra framtida kommunikationsinsatser och därmed nå sina affärsmål genom mediebevakning, undersökningar, nyhetsvärdering, analys och rådgivning. Vi har ca 6500 kunder och är fler än 500 medarbetare i Danmark, Estland, Finland, Norge, Sverige och Tyskland.