Grannar AB

Anna Anka kan bli Sveriges populäraste jultomte 2009!

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2009 11:07 CET

De 20 kandidaterna har valts av en av Grannar.se utsedd jury. Urvalet har skett genom att utifrån en bas av våra för närvarande mest populära och folkkära personligheter komplettera dessa utefter ledordet variation. Bland kandidaterna skall återfinnas personligheter från musik, television, litteratur, idrott och politik. Alla kanske inte nödvändigtvis ser en glad och go farbror framför sig som jultomte utan någon kanske föredrar en frihetsälskande liberal i kortbyxor – och då kan man i år lägga sin röst på Alexander Bard. Är man kanske en riktig traditionalist och känner att all ”var bättre förr”, ja då kanske en röst på Anna Anka passar bra. Många tomtekandidater är älskade av många, men vissa kanske inte är älskade av alla.

Vi har i år gett våra allra folkkäraste personligheter lite mer motstånd genom att i vårt urval även ta med personer man kanske inte spontant ser framför sig som en mysig genuin jultomte. Det skall bli spännande att se hur t.ex. en sådan folkkär tomtepersonlighet som förra årets vinnare Lasse Kronér står sig i årets startfält, säger Anders Bäckman, marknadsansvarig på Grannar.se.

Läs mer om tävlingen och kandidaterna här!

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Bäckman, Marknadsansvarig Grannar.se, 0707 - 518 515 anders.backman@grannar.se

Grannar.se drivs av Grannar AB. Grundarna Göran Gustafsson och Johan Bäckman startade företaget när de som heltidsarbetande familjefäder inte hann med vardagen bestående av arbets-, hushålls- och fritidsaktiviteter. Via en smidig och säker webbplats skapas kontakter mellan privatpersoner, föreningar och små företag som behöver hjälp eller erbjuder hjälp med vardagsbestyrens små och stora tjänster.