Moderator Anna Bellman

Anna Bellman moderator för Se artisten! i Almedalen

Pressmeddelande   •   Jun 18, 2014 14:40 CEST

Kulturorganisation Share Music Sweden presenterar den 2 juli ett storytelling-spel om hur scenkonst på (o)lika villkor (o)synliggör nya utövare. Med seminariet Se artisten! vill Share Music skapa en medvetenhet om normer som begränsar och lyfta kulturpolitikens ansvar. Anna Bellman har valts som moderator.

Idag har Sverige för få scenkonstnärer med olika förutsättningar som arbetar tillsammans. Share Music eftersträvar att fler människor med olika funktionsförmågor och erfarenheter kan vara verksamma i kulturlivet, och bidra till en jämlik scen.

Med Se artisten! vill Share Music i Almedalen ge en översikt på nuläget, trösklarna och möjligheterna. Genom en djupare inblick hur det ser ut på Sveriges scener idag, kan fler bidra till verkliga lösningar. Under spelets gång möter du två dansare med skilda bakgrunder. Åsikter från flera håll ger ett större perspektiv.

Medverkande:

Mikael Wahldén, handläggare Myndigheten för delaktighet

Anna Sibinska (MP), kulturnämnden Västra Götalandsregionen

Sophia Alexandersson, verksamhetschef Share Music Sweden

Zandra Jönsson, kommunikatör och projektledare CSR Västsverige

Jilda Hallin, dansare

Anna Westerberg, dansare

Moderator:
 Anna Bellman

2 juli kl. 10:00 – 10:45
 Kulturskolan Gotland, Mellangatan 45, Visby

Arrangemanget är kostnadsfritt – ingen föranmälan behövs.

Följ seminariet på Twitter under #seartisten

Mer info: http://www.sharemusic.se/almedalen

Arrangörer:

Share Music Sweden, Unicum, SMoK, Studieförbundet Vuxenskolan, Kulturskolan Gotland, Kulturskolan Stockholm, Kulturkommunikatörerna och Höghammarskolan i samverkan med SMoK.

Se artisten! ingår i en dag om inkludering i kulturlivet och kulturutbildningarna av personer med funktionsnedsättning.

Share Music Sweden utvecklar scenkonsten genom banbrytande föreställningar och kurser med den konstnärliga processen i fokus. Workshops, föreläsningar och samarbetsprojekt i Sverige och internationellt, är en viktig del av verksamheten.
www.sharemusic.se

Anna Bellman är moderatorn som med humor, värme och skarpa frågor gör så att mötet blir ett tillfälle där människor engageras, fascineras och berörs. Med sin erfarenhet av stora bolag och mindre entreprenörsföretag, kan Anna snabbt sätta sig in i kundens frågeställningar och ser till att de viktiga budskapen som ska komma från scen blir de rätta. Så att förväntningarna överträffas. Varje gång.

Läs mer på annabellman.se