Capitol Music Group Sweden

​Anna Bergendahl gör tvärtom - släpper EP:n ”Live From Sandkvie Studio” innan originalversionerna finns ute!

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2015 16:17 CET

Anna Bergendahl och producenten Tobias Fröberg (bl a Ane Brun) har jobbat tillsammans i ett par år och resultatet från det har vi bl a fått höra genom två singlar, “Business” och “For You” som hittills släppts under 2015 – nu väljer de att släppa fem av låtarna från kommande albumet i akustiska versioner på en EP som har fått namnet ”Live From Sandkvie Studio”!

Det är lite tvärtom och inte helt vanligt att släppa liveinspelningnar innan all musik finns tillgänglig i originalversioner – men i det här fallet visar det verkligen att Annas och Tobias material håller hela vägen. Det låter helt enkelt precis lika bra akustiskt som i mer producerade och elektroniska versioner! Låtarna spelades in i Sandkvie studio på Gotland en junikväll i år och det är Anna på sång och Tobias på gitarr eller piano; avskalat och enkelt med det fantastiska sound man hittar i vindsrummet i den studion.

Alla låtar på EP:n är skrivna av Anna Bergendahl och Tobias Fröberg.

I början av november åker Anna Bergendahl som förband till amerikanska singer-songwritern Lera Lynn, som har slagit stort genom sin medverkan på soundtracket till säsong 2 av HBO-serien ”True Detective”. I samband med detta släpps också Annas album ”Something To Believe In” i USA av Capitol Music-labeln Manhattan Records.

Lyssna på EP:n, som släpptes lördagen den 24 oktober,  här.

Lyssna på senaste singeln ”For You”, i originalversion, här.

Följ Anna Bergendahl på sociala medier:

Capitol Music Group Sweden är ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag. Sedan 1990 har bolaget haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt.

Under paraplynamnet Capitol Music Group Sweden finns musiklablarna Capitol Records, Lionheart, Virgin Records Sweden, SoFo Records och Kavalkad. I bolaget finns också divisionerna Lionheart Music (musikförlag & musikproduktion) och Live (management, bokning & liveproduktion).