Capitol Music Group Sweden

Anna Bergendahl släpper albumet ”Something To Believe In”

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2012 12:20 CEST

Onsdagen den 24 oktober släpper Anna Bergendahl sitt andra album ”Something To Believe In” och tisdagen den 30/10 spelar Anna, tillsammans med sitt fantastiska band, ett antal låtar från skivan på Grand Central i Stockholm.

Det nya albumet är resultatet av ett unikt samarbete mellan Anna och den amerikanska producenten och låtskrivaren Larry Klein.

Man känner igen sig, det är klassisk singer/songwriter-musik av amerikanskt snitt som ger associationer till Tracy Chapman, Emmylou Harris, Norah Jones, Lucinda Williams, men det är ändå helt nytt!

Några röster om Anna Bergendahl och albumet:

”Jag hörde redan efter tio sekunder att det här var något alldeles speciellt.”
Larry Klein

”Det händer en gång per generation att man hittar en artist som bara är 20 år, som är så här vuxen, så talangfull i sitt låtskrivande och som har rösten att backa upp det hela”
Paul Foley (VD för Decca i USA som släpper albumet i januari 2013)

”Albumet låter helt fantastiskt, jag är så glad över att få vara en del av detta”
Doug Pettibone (musiker på albumet som tidigare spelat med bl.a. Mark Knopfler, Marianne Faithful, Lucinda Williams)

"Det händer inte ofta, men det händer, att man plötsligt hör musik som får en att stanna i steget, glömma bort var det var man skulle, vad det var man skulle göra, och släppa allt vad man har för händer!”
Tore S Börjesson (musikjournalist)

”Anna Bergendahl sjunger på ett nästan skrämmande moget och övertygande sätt!”
Claes Olson, MI

Lionheart Music Group etablerades under namnet Lionheart Records 1990 och har sedan dess haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt.  Tillsammans med artist- och managementbyrån MLP och förlaget Lionheart Music har vi ända från starten haft en unik ställning i svenskt nöjesliv, då vi alltid har kunnat erbjuda våra artister och låtskrivare – och även våra samarbetspartners – en helhetslösning.  Under 2012 byter också MLP namn till Lionheart Music Group, vilket gör vår arbetsmodell ännu tydligare! Inom musikutgivningen ingår också lablarna SoFo Records och Kavalkad. Sedan augusti 2007 är vi ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag.