Persea AB

Anna-Carin Månsson nomineras till Perseas styrelse

Pressmeddelande   •  Mar 17, 2003 09:04 CET

Anna-Carin Månsson föreslås väljas in i Perseas styrelse på den ordinarie bolagsstämman den 24 april. Hon har bla byggt upp telemarketingföretaget Exit Marketing och efter försäljning av detta deltagit i ett antal intressanta affärsutvecklingar. Anna-Carin Månsson arbetar idag med flera affärsutvecklingsprojekt.

Därutöver föreslås Erik Brändström, Investment Manager i Investment AB Spiltan samt Peter Ideström, tf VD och koncernchef i Persea AB till nyval.

Aktieägare med mer än 40% av rösterna står bakom förslagen.

Liia Nou och Bo T:son Nyström har avböjt omval.

"Persea får att fint tillskott av kvinnlig entreprenörskraft med Anna-Carin Månsson. Särskilt viktigt givetvis eftersom en stor del av Perseas kunder är kvinnliga frisörer, ofta egna företagare." säger Perseas styrelseordförande Curt Hardegård.

För ytterligare information:
Curt Hardegård, Styrelseordförande Persea AB, telefon 0703-94 53 84
Peter Ideström, tf VD/Koncernchef Persea AB, VD Persea Sverige AB, telefon 08-556 020 94, 070-538 10 71, peter.i@persea.se
Pähr Bennett, Investor Relations Persea AB, telefon 08-556 020 96, 070-538 10 73, pahr.b@persea.se

Om Persea AB
Persea bedriver försäljning och marknadsföring av högkvalitativa, kosmetiska hårvårdsprodukter för professionellt bruk av frisörer samt vidareförsäljning till slutkonsumenter via frisörer. Persea innehar agenturen för varumärket Goldwell i Sverige och Frankrike.