Infopaq Sverige AB

Anna Fohlin är ny seniorkonsult på Infopaq

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2010 11:33 CET

Anna Fohlin börjar på Infopaq Sverige som seniorkonsult. Hon kommer att ansvara för kommunikationsanalys och rådgivning för ett antal kundprojekt.

- Anna Fohlin har lång erfarenhet av att arbeta med PR, kommunikation och konsultation. Hon kommer att fungera som expert och rådgivare och hjälpa våra kunder att förbättra sina kommunikationsinsatser. Rekryteringen av Anna Fohlin är ett led i Infopaqs satsning inom analys, konsultation och sälj, säger Johan Blomstedt, vd på Infopaq Sverige.

Anna Fohlin kommer närmast från Rädda Barnen där hon varit pr-ansvarig. Hon har tidigare arbetat som konsult på en rad olika PR-byråer som Bite Communications, Prime PR och Rikta Kommunikation. Hon har även varit pressekreterare i Stockholm för kampanjen ”Ja till Euron” samt marknads- och informationsansvarig på Yasuragi Hasseludden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ann-Sofie Krol
analys- och konsultchef, Infopaq Sverige
Tel: +070 650 72 06

Johan Blomstedt
vd, Infopaq Sverige
Tel: +070 666 53 89

Om Infopaq
Infopaq är en global aktör med nordisk bas som är experter på media, publicitet, analys och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att förbättra framtida kommunikationsinsatser och därmed nå sina affärsmål genom mediebevakning, undersökningar, nyhetsvärdering, analys och rådgivning. Vi har ca 6500 kunder och är fler än 500 medarbetare i Danmark, Estland, Finland. Norge, Sverige och Tyskland.