Clear Channel

Anna Haag & Emil Jönsson blir sponsrade av Clear Channel

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2010 15:36 CEST

Clear Channel vill öka kännedomen om sitt varumärke, aktivera kunder och medarbetare inom längdskidåkning.

”Vi har ett behov av att öka kännedomen av varumärket och kunskapen om utomhusreklam. Vi har ett pågående varumärkesarbete där en central del är värderingar, vilka ska leda till förbättrad image på sikt. Anna & Emil är en bra satsning, internt som ambassadörer för våra värderingar, men naturligtvis även som externa bärare av vårt varumärke och för kommande aktiviteter på marknaden”, säger Ted Johansson marknadschef på Clear Channel.

Anna Haag & Emil Jönsson är två av världens bäst presterande längdskidåkare med resultat som OS Silver och vinnare av världscupen i sprint.

För oss är sporten vårt absoluta fokus men för att lyckas behöver vi företag som Clear Channel som tror på oss och som vill hjälpa oss att hålla högsta möjliga sportsliga nivå”, säger Emil Jönsson. Anna Haag fortsätter, ”Samarbetet är viktigt för oss och det är kul att vara med och arbeta med bolag som använder oss internt till olika projekt, vi båda tycker att detta ska bli riktigt kul!”

För mer information kontakta:

Ted Johansson, marknads- och affärsutvecklingschef, Clear Channel Sverige. Telefon 0739-44 11 60

Bo Johansson, sports manager, Anna&Emil, Telefon 070- 681 13 58

Clear Channel är Sveriges ledande mediebolag inom Out Of Home med cirka 90 anställda. Clear Channel erbjuder företag att effektivt nå sina målgrupper när de är mottagliga för reklam. I hela Sverige. Dygnet runt. Företaget ägs sedan 1998 av den amerikanska koncernen Clear Channel Outdoor, noterat på NYSE. Koncernen finns representerad i över 50 länder på 5 kontinenter och är ett av världens största mediebolag.