Universal Music Sweden

Anna Järvinen till Stranded

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 11:28 CET

Anna Järvinen till Stranded

Anna Järvinen slog igenom på bred front 2007 med det unisont hyllade och uppmärksammade debutalbumet Jag fick feeling. Två år senare var det dags för uppföljaren Man var bland molnen. Även denna skiva fick ett fantastiskt mottagande av både kritiker och fans. Man var bland molnen nominerades till tre grammisar i kategorierna; Årets kvinnliga artist, Årets textförfattare och Årets kompositör.

Anna befinner sig just nu i studio för att färdigställa sitt tredje ännu obetitlade studioalbum. Likt föregångarna är även detta album producerad av Mattias Glavå och kommer att släppas i början av 2011.

Albumet släpps på etiketten Stranded/Universal Music.