Universal Music Sweden

Anna Järvinens "Anna Själv Tredje" dras tillbaka

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2011 12:49 CEST

Anna Järvinens tredje fullängdare Anna Själv Tredje har varit ett av årets absolut mest hyllade album men nu dras det tillbaka.

Anledningen är att Anna Själv Tredje innehåller en cover på Cocteau Twins "Fotzepolitic" (i Annas tolkning "Hur man lättar helt enkelt"). Anna Järvinens översättning av låten godkändes inte av medlemmarna i Cocteau Twins och nu måste albumet dras in med omedelbar verkan.t

En ny version av Anna Själv Tredje blir tillgänglig på Spotify 22:a juni och släpps i butik den 4:e Juli. Den nya versionen innehåller nya låten "Går bredvid" istället för "Hur man lättar helt enkelt".

Anna Järvinen befinner sig just nu på turné och kommer att spela på Peace & Love festivalen fredagen 1:a juli.