U&We

Anna Larsson Corcoran ny VD på U&We

Pressmeddelande   •   Apr 05, 2019 11:53 CEST

Anna Larsson Corcoran blir ny VD. Hon tillträder rollen 1 juli.

U&We har en snart 25-årig historia inom miljö och hållbarhetsfrågor kopplat till affärer. För att säkra att U&We står sig väl i utvecklingen de kommande 25 åren har styrelsen rekryterat Anna Larsson Corcoran i rollen att ta U&We vidare in i framtiden.

”Det känns fantastiskt kul att få förtroendet att leda en av Sverige främsta och mest innovativa hållbarhetsbyråer”, säger Anna Larsson Corcoran.

Anna har varit hållbarhetskonsult på U&We sedan 2011 och partner sedan 2013. Hon har en bakgrund inom företagsekonomi och arbetar, bland annat, med analyser och rapportering inom klimat- och hållbarhet.

Ellinor Eke lämnar efter 13 år rollen som VD, och kommer fortsätta sin roll som hållbarhetskonsult med bred och lång erfarenhet inom hållbar affärsutveckling. “Jag är stolt över att ha varit med och byggt upp U&We under en tillväxtfas och känner mig redo att fokusera mer av min tid på områden som process- och projektledning för de allt större hållbarhetsprojekt som vi arbetar med på U&We".

Anna Larsson Corcoran, U&We, 08-34 65 65, anna.larsson@uandwe.se

Ellinor Eke, U&We, 08-34 65 65, ellinor.eke@uandwe.se

U&We är en ledande hållbarhetsbyrå med snart 25 år på nacken som bistår företag att göra goda affärer. Vi kallar oss ”Catalyst for Good Business” och vår ambition är att förena god lönsamhet med socialt ansvar och miljöhänsyn. Med en bred kompetens inom hållbarhet och spetskompetens inom miljö och klimat siktar vi alltid högt i vårt arbete med hållbarhetsdriven affärsutveckling. Vi drivs av att se våra samarbetspartners öka sin konkurrenskraft och sina affärsmöjligheter och samtidigt vara med och bidra till ett hållbart samhälle. Många av våra kunder ligger steget före och blir förebilder för kollegor i sin bransch.

www.uandwe.se