Sensus Studieförbund Stockholm-Gotland

Anna-Lena Lodenius och Mats Wingborg presenterar "Slaget om svenskheten – ta debatten med Sverigedemokraterna"

Pressmeddelande   •   Apr 17, 2009 08:00 CEST

"Slaget om svenskheten - ta debatten med Sverigedemokraterna" av Anna-Lena Lodenius och Mats Wingborg handlar om Sverigedemokraternas politik och ideologi. Boken är en inspirations- och kunskapskälla för den som vill ta debatten med Sverigedemokraterna med rejäla fakta i bagaget.

Onsdagen den 22 april bjuder Sensus tillsammans med Arenagruppen in till ett seminarium där författarna själva presenterar boken som bygger på intervjuer med partiföreträdare på olika nivåer och på läsning av partiprogram, motioner, uttalanden, artiklar, hemsidor och andra dokument.

Resultatet har blivit ett faktaspäckat material som i 25 kapitel ger en bild av sd:s politik när det gäller kultur, religion, familj, sexualfrågor, skola, EU, arbetsmarknad, invandring, jämställdhet, miljö och kriminalpolitik. Ta del av författarnas upplevelser och erfarenheter och ta tillfället att ställa frågor och debattera!

Samtalsledare: Nisha Besara, Chefredaktör Dagens Arena

Tid: Onsdagen den 22 april kl. 18.00-20.00