Annas Assistans AB

Annas Assistans blir partnerföretag till RBU

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2014 23:41 CET

Annas Assistans är nu officiellt ett partnerföretag till RBU.

”Vi delar RBU:s långsiktiga mål och visioner och det känns därför väldigt bra att inleda ett samarbete med dem. Annas Assistans har idag ett stort antal kunder med personlig assistans över hela landet som är barn och ungdomar och RBU bedriver en fantastisk verksamhet som vi vill knyta närmare oss”, förklarar verksamhetshef Olof Lorentzon.

RBU, Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar, är ett förbund för barn och unga med rörelsehinder och deras föräldrar, syskon, och alla andra som vill vara medlemmar. RBU företräder familjer som har barn och unga med olika typer av rörelsehinder, och arbetar aktivt för att förändra attityderna i samhället och skapa bättre förutsättningar för barn med funktionsnedsättningar och deras familjer.

För mer information kontakta:
Olof Lorentzon, Verksamhetschef
E-post: olof@annasassistans.se
Hemsida: www.annasassistans.se

Annas Assistans är ett assistansföretag för personer som är berättigade till personlig assistans. Vi arbetar med barn, ungdomar och vuxna över hela Sverige och strävar alltid efter att ge både personal och brukare högsta kvalitet. Vi arbetar varje dag för att vår verksamhet ska leva upp till våra ledord: respekt, kunskap, engagemang, medinflytande och ödmjukhet.