Väsby Konsthall

Anne-Lie Larsson Ljung - teckning, måleri, grafik 10 mars-8 april 2018

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2018 08:58 CET

Anne-Lie Larsson Ljung är tillbaka med en ny separatutställning i Väsby Konsthall. För tio år sedan visade Anne-Lie måleri. Den här gången får vi se både teckning, måleri och grafik. "Mina bilder är scener med urbana landskap, där allt är i rörelse eller står i förvandling, ackompanjerade av molnens flykt över himlavalvet. Naturen finns alltid där som en möjlig utväg även om den bara anas.Ljuset är viktigt. Materialets taktila värden intresserar mig". Anne-Lie Larsson Ljung.

Vernissage lördag 10 mars kl 12-16. Musik av Max Ljung, klarinett och Lucas Ljung, piano.

Anne-Lie Larsson Ljung är född i Örebro 1957, bosatt i Stockholm sedan 1979. Hon är utbildad på b l a Konstfack, Gerleborgsskolan och Kungliga Konsthögskolan. Anne-Lie har haft flera separat- och samlingsutställningar runtom i landet och på Gran Canaria, Spanien. Hennes konst finns representerad på b l a Statens Konstråd och i flera svenska kommuner. www.anne-lielarssonljung.com

Utställningen pågår tom 8 april. Stängt över påskhelgen 30 mars-3 april. Varmt välkommen!

Väsby Konsthall grundades 1995 av Ricardo Donoso, drivs sedan 2003, ideellt med kommunalt stöd, av föreningen Väsby Konsthalls Vänner. Konsthallen, 300 m2 fördelade på två salar, ligger högst upp i den gamla Optimusfabriken (1908) i Upplands Väsby, mittemellan Stockholm och Uppsala. Konsthallen har 8-10 vernissager med ca 15 utställningar/år. Två jurybedömda salonger årligen, Akvarellsalong på våren och en höst-/vintersalong. I samband med Akvarellsalongen utdelas ett stipendium till en alt. två av de deltagande konstnärerna. Utöver utställningsverksamheten hålls föredrag, workshops, visningar även musik och poesi. Öppet ons-tors 12-17, fre-sön 12-16. FRI(villig) entré.

Kontakt Monika Patz-Strömstedt 08-59094850, info@vasbykonsthall.com , www.vasbykonsthall.com