Senea AB

Annette Brodin Rampe lämnar Senea

Pressmeddelande   •  Sep 23, 2003 09:19 CEST

Annette Brodin Rampe kommer att lämna posten som VD för elmätningsföretaget Senea för att tillträda en tjänst som affärsområdeschef på Sydkraft.

- Annette har varit en stor tillgång för Senea och dessutom en mycket drivande part i arbetet med att blåsa liv i marknaden för modern elmätning, säger Anders Bülow, styrelseordförande i Senea.

Under det senaste halvåret har Senea, via partnerbolaget Actaris, tagit hem den första större ordern på fjärravlästa elmätare i Sverige. Prognosen som presenterades i den senaste delårsrapporten kvarstår - Senea bör kunna nå ett positivt resultat under 2003.

Annette Brodin Rampe arbetar kvar i Senea till dess att en efterträdare har utsetts. Därefter tar hon steget vidare till Sydkraft och posten som affärsområdeschef för Marknad & Försäljning.

Annette Brodin Rampe tillträdde tjänsten som VD för Senea för tre år sedan. Då kom hon närmast från motsvarande position i Elbolaget i Norden.

För mer information kontakta:

Anders Bülow, styrelseordförande Senea AB
Tel: 070- 661 09 88
E-mail: anders@mellby-gaard.se

Annette Brodin Rampe, avgående VD Senea AB
Tel: 070- 575 37 37
E-mail: anbr@senea.se

Senea AB är marknadsledande i Norden inom området system för masskommunikation av energimätdata och har hittills kontrakterat cirka 290 000 kommunikationsterminaler. Bolagets kunder är nätbolag, energiföretag och fastighetsbolag som vill utveckla sin verksamhet med modern informationsteknik. Senea omsatte 56 miljoner kronor år 2002. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista sedan juni 1994. Huvudkontoret är beläget i Åkersberga.

Se även: www.senea.com