Apotek Hjärtat

Annika Svedberg till Apotek Hjärtat

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2010 09:13 CET

Annika Svedberg tillträder den 1 mars som farmaci- och kvalitetschef för apotekskedjan Apotek Hjärtat. Annika kommer att ansvara för kont roll och kvalitet, regulatoriska frågor samt utveckling av Apotek Hjärtats farmacevtiska tjänster och rådgivning.

Annika Svedberg är legitimerad apotekare och kommer från en tjänst som farmacichef på Apotek1. Annika har lång erfarenhet från apoteksverksamhet och har bland annat ansvarat för utvecklingen av läkemedelsprofiler på Apoteket AB samt arbetat i läkemedelsprojektet inom dåvarande Landstingsförbundet.

För mer information kontakta:

Presschef Charlotte af Klercker, 070729 73 27, charlotte.af.klercker@apotekhjartat.se

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med 206 apotek och över 2 000 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder kommer vi att utveckla framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 7 miljarder kronor.