24MAS

Annonsfinansierade mobilspel från 24 Mobile Advertising Solutions – nu en del av M1 AppStore i Singapore

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2010 13:57 CEST

Singapores tredje största mobiloperatör Mobile One har nyligen lanserat en applikationsportal, M1 AppStore, där 24MAS är en utvald partner. 24MAS levererar som partner annonsfinansierade spel och applikationer till portalen.

Sydostasien är världsledande inom användning av mobilapplikationer. M1 AppStore stödjer de vanligaste mobiltelefonerna som iPhone, Android, Symbian, Windows Mobile och Java. Applikationerna är uppdelade i kategorierna spel, underhållning, sport, sociala medier och utbildning. 24MAS kommer i samarbetet att leverera spel som helt kommer att finansieras av helskärmsannonser vilket betyder att de distribueras helt gratis till användarna. Annonsfinansierade medier är vanligt förekommande inom alla traditionella medier och mobiltelefonen får nu ett allt större fotfäste.

– Singapore är en av de mest expansiva marknaderna i Asien med hög mobilpenetration och många reklamköpande företag. Att kunna erbjuda marknaden en helt ny annonskanal tillsammans med landets tredje största mobiloperatör är en väldigt positiv utveckling för 24MAS arbete i Asien, säger Mikael Norberg, Managing Director, Asia-Pacific, 24MAS.

24MAS lansering av annonsfinansierade spel med M1 AppStore förtydligar att det pågående skiftet för reklambärande medier går från traditionella till digitala medier. Mobiltelefonen är idag en av de snabbast växande reklamkanalerna.

Samarbetet mellan Mobile One och 24MAS kommer att utökas under de kommande månaderna och 24MAS räknar med att dubbla antalet lanserade spel fram till december 2010.

För mer information kontakta:
Tero Turunen, CEO,
Mikael Norberg, Managing Director Asia-Pacific +60 163 267 145
De kan båda nås på e-mail: förnamn.efternamn@24mas.com

Om 24MAS
24 Mobile Advertising Solutions AB är ett företag med verksamhet inom medie- och IT-industrin med inriktning på annonseringslösningar för mobiltelefoner. 24MAS har utökat sina tjänster från att erbjuda traditionell datalagring och IT-lösningar till att utveckla tekniska plattformar med kringtjänster för att paketera reklam till mobilt innehåll. För mer information besök http://www.24mas.com