Itinbusiness

Annonssajt för dödsannonsering

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2010 07:00 CET

Dinaminnen.se innehåller information om begravningar och bouppteckningar och ger möjligheten att skapa dödsannonser och ett minnesord för avlidna. Dödsannonserna kan presenteras nationellt eller lokalt på kommunnivå och annonserna är sökbara på t ex namn och kommun.

Dina Minnen innehåller utöver dödsannonser information och hjälp till dödsbodelägare som har ansvaret för de administrativa uppgifterna för begravningen och det finns information om hur det går till att göra tex en bouppteckning, vilket är enkelt efter det att arvsbeskattningen avskaffades i Sverige. Det finns även information om hur begravningen går till och vad som ska beaktas vid tex en borglig begravning.

Att få ut budskapet om begravning görs via en dödsannons direkt på www.dinaminnen.se och annonsen publiceras sedan under det län och den kommun som man har bestämt sig för. Det finns även plats för ett minnesord som kan innehålla en historia och bilder för att minnas den avlidne.

En guide gör det enkelt att få alla de olika uppgifterna på plats. Naturligtvis kan du som ägare ändra informationen när du vill. Du kanske vill ha ett budskap före och ett efter det att jordfästningen har ägt rum, inga problem, logga in och ändra din text och spara sen är den nya informationen tillgänglig direkt.

Idén till Dina Minnen fick vi när vi själv skulle publicera en dödsannons i tidningen och insåg att en internetlösning innebär många fördelar för dödsannonsering, främst med tanke på snabbhet, kostnad, sökbarhet, bilduppladdning och uppdateringsmöjligheter.

Enligt en artikel i SvD så har det blivit vanligare med annonser på nätet.

Detta är den första versionen av dinaminnen.se så vi tar gärna emot synpunkter på tjänster som ni skulle vilja ha kopplade till siten.

Kontakta oss gärna för ytterligare information.

mvh Fredrik
Tfn: 0702-513103, fredrik.ahlstrom@itinbusiness.se
www.dinaminnen.se

ITinBusiness AB. Det lilla konsultbolaget med det stora engagemanget.
Vi verkar i Öresundsregionen och vänder oss till främst till kunder med fokus på industri- och telekom. Våra konsulter är erfarna och har flera kvalificerade projekt bakom sig, antingen som projektledare eller som utvecklare.