MPST International AB

Annorlunda utmanare i LCD-Tv världen

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2008 19:30 CEST

Design är kul och snygg design kan många gånger vara lika viktig som rätt teknik. Rätt kombination av snygg design och bra teknik är ett framgångsrecept och det är precis vad MPS-Trade anser sig ha med sin nya tv-serie PODTV.
PODTV är lcd-tv i det mindre formatet som dels kan användas i kök, sovrum och barnrum, dels vid sommarboende, i bil, båt, husvagn och stuga. Tv-apparaterna är nämligen lätta att bära med inbyggt handtag på baksidan och kan drivas med 12 volt om 220V nätström saknas.
PODTV finns i storlekarna 15, 19 och 20 tum. De är alla i 4:3-format förutom 19-tummaren som är en bredbildsskärm med 16:10-format vilket kan vara extra användbart om du vill koppla in datorn och visa semesterbilderna i större format.
Tv-apparaterna är HD Ready med hdmi-ingång och en skärmupplösning på 1 440 x 900 bildpunkter. I tv:n finns en dvb-t-mottagare för marksänd digital-tv, usb, kortläsare för SD-kort samt vga-ingång och alla andra vanligt förekommande tv-ingångar. PODTV har även en plats för en CA-modul så att du kan komplettera med ett programkort och även se på betalkanaler.

Nils Gunnar Orlander tel: 0733-208041 är nordisk försäljningschef hos MPS-Trade AB och han säger att Podtv är så pass ny som produkt att den ännu inte finns att köpa i butikerna här i Sverige. MPS säljer dock redan de designade tv:na med framgång i flera länder i Europa och låter själv tillverka dessa i Kina. Man söker för närvarande distributörer för den Svenska marknaden, så intresserade som kan hantera stora volymer LCD TV bör ta en snar kontakt med MPS Trade som finns i med HK i Stockholm. www.mpstrade.se