Anoto Group AB

Anoto anställer chef för försäljning - Nord Amerika

Pressmeddelande   •   Aug 19, 2015 08:30 CEST

LUND, 19 augusti 2015 — Anoto meddelar att bolaget utsett Brian Slade till chef för försäljning i Nordamerika. Brian tar med sig mer än 20 års erfarenhet av framgångsrik IT-försäljning och management till Anoto.

På Microsoft var Brian ansvarig för försäljning till och med OEM-kunder till såväl slutanvändare som till försäljningskanaler. Efter Microsoft blev Brian Executive Director för Crestons försäljning av integrerade kommunikationslösningar. Hos Creston var han ansvarig för deras lansering tillsammans med Microsoft av den så kallade Lync Room System-kategorin - en avancerad lösning för kommunikation. "Jag ser verkligen fram emot att börja arbeta med Anoto-teamet för att hjälpa till med att expandera vår digitala pen- och skärmplattform mot nya marknadssegment, ”säger Brian Slade.

"Vi är mycket glada över att Brian kommer till Anoto. Affärsmöjligheterna för penbaserade enterprise- och kreativa lösningar för storformatskärmar kommer att öka i en spännande takt. Vi välkomnar Brians erfarenhet och passion till Anoto, ”säger Stein Revelsby, VD för Anoto Group.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Stein Revelsby, Verkställande direktör
Anoto Group AB

Om Anoto Group
Anoto group är världsledande inom lösningar för digitalt skrivande vilket möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text till digital form. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga lösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som till exempel hälso- och sjukvård, bank och finans, transport och logistik, samt utbildning. Anoto Group har ca 100 anställda och har sitt huvudkontor i Lund. Bolaget har även kontor i Basingstoke och Wetherby (Storbritannien), Los Angeles och Boston (USA) och Tokyo (Japan). Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista under tickern ANOT.

För mer information: www.anoto.com
Följ oss på Twitter: @anoto

Anoto Group grundades 1999 och har skapat det första kommersiella systemet för digital penna och papper. Anoto är idag världsledande inom digital pennteknologi, en teknologi som möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text och illustrationer till digitalt format, inte bara från papper utan även från ytor såsom whiteboards, glas och LCD-skärmar. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga formulärlösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som till exempel Hälso- och sjukvård, Bank & finans, Transport & logistik, Facility management och Utbildning. Anotos mer än 300 partners finns på alla kontinenter och i fler än 50 länder.
Att skydda sina uppfinningar är centralt för Anoto och företaget har idag fler än 300 patent och 260
patentansökningar. Anoto Group har cirka 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Lund. Bolaget har även kontor i Basingstoke och Wetherby (Storbritannien), Los Angeles och Boston (USA) och Tokyo (Japan). Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista under tickern ANOT.

För mer information: www.anoto.com

Följ oss på Twitter: @anoto