Anoto Group AB

Anoto förstärker sin ledningsgrupp i USA

Pressmeddelande   •   Aug 05, 2015 12:57 CEST

Lund den 5 augusti 2015 - Anoto meddelar att bolagets ledningsgrupp förstärks med Tom Webb. Tom kommer att börja den 7 augusti med titeln SVP, Enterprise Experience. Tom kommer att i sin nya roll främst vara ansvarig för produktledning och affärsutveckling för Anotos stora skärmar i förhållande till affärsmarknaden inklusive strategiska partnerskap med ISV (Independent Software Vendors).

Tom har mer än 30 års erfarenhet av mjukvaruindustrin, en stor del med fokus på olika aspekter av affärssystem, inbyggd och mobil mjukvaruapplikationer samt systemutveckling. Under sin framgångsrika mjukvarukarriär har Tom haft flera ledningsbefattningar inom produktledning, marknadsföring, affärsutveckling samt försäljning. Tom började sin karriär hos Hewlett Packard och har arbetat i sex olika start-ups finansierade med VC-kapital inklusive Rational Software, vars värde han bidrog till att öka till över USD 2 miljarder innan bolaget förvärvades av IBM Software Group.

Tom har stor erfarenhet i produkt- och erbjudandestrategier, lösningsarkitektur och go-to-market-planering fokuserad på att skapa vinnande lösningar för marknaden samt etablera nya varumärken. Han tillför också väsentlig erfarenhet att arbeta med partners genom att ha arbetat med många ISV, systemintegratörer och kanalpartners för att bygga produktiva ekosystem för olika typer av lösningar.

"Vi är glada att få Tom till vårt team som en del i våra planer att förstärka vår affärsutveckling, försäljning och strategiska partnerskap i takt med att vi introducerar nya produkter till marknaden" säger Stein Revelsby, VD för Anoto Group.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Stein Revelsby, CEO
Tel. +46 (0)733 45 12 05

Anoto Group AB (publ.) org. nr. 556532-3929
Traktorvägen 11
SE- 226 60 Lund
www.anoto.com

Om Anoto Group
Anoto Group är världsledande inom lösningar för digitalt skrivande vilket möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text till digital form. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga lösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som till exempel hälso- och sjukvård, bank och finans, transport och logistik, samt utbildning. Anoto Group har ca 100 anställda och har sitt huvudkontor i Lund. Bolaget har även kontor i Basingstoke och Wetherby (Storbritannien), Los Angeles och Boston (USA) och Tokyo (Japan). Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista under tickern ANOT.

För mer information: www.anoto.com Följ oss på Twitter: @anoto

Anoto Group grundades 1999 och har skapat det första kommersiella systemet för digital penna och papper. Anoto är idag världsledande inom digital pennteknologi, en teknologi som möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text och illustrationer till digitalt format, inte bara från papper utan även från ytor såsom whiteboards, glas och LCD-skärmar. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga formulärlösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som till exempel Hälso- och sjukvård, Bank & finans, Transport & logistik, Facility management och Utbildning. Anotos mer än 300 partners finns på alla kontinenter och i fler än 50 länder.
Att skydda sina uppfinningar är centralt för Anoto och företaget har idag fler än 300 patent och 260
patentansökningar. Anoto Group har cirka 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Lund. Bolaget har även kontor i Basingstoke och Wetherby (Storbritannien), Los Angeles och Boston (USA) och Tokyo (Japan). Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista under tickern ANOT.

För mer information: www.anoto.com

Följ oss på Twitter: @anoto