Anoto Group AB får order värd 300,000 till 500,000 euro som del av ramavtal

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2010 12:52 CET

Lund, 18 november, 2010 – Anotos Partner XMS Penvision, ledande plattformsleverantör för digital penna och papper, har tecknat ett ramavtal med Magicturk, som beräknas ge Anoto 1.5 miljoner euro i intäkter under de kommande tolv månaderna.

XMS Penvision har lagt en initial order på digitala pennor från Anoto till ett värde av 300.000 till 500.000 euro, beroende på den totala affärens omfattning. Denna första order kommer att levereras till XMS Penvision inom de närmaste tre månaderna.

"Vi är mycket nöjda med samarbetet med vår partner XMS Penvision. Denna överenskommelse kan bli en av de största beställningarna av digitala pennor som Anoto har fått hittills, vilket ytterligare stärker framtiden för Anotos teknologi inom formulärhantering,” säger Torgny Hellström, VD, Anoto Group AB (publ).

De digitala pennorna kommer främst att användas inom bank, underhåll samt sjukvård och kommer att distribueras av XMS Penvisions partner Magicturk, exklusiv distributör av XMS Penvisions prisbelönade plattform "Formidable" i Turkiet.

"Vi är mycket glada över denna order. Det visar återigen att Anotos digitala pennteknik, tillsammans med vår plattform "Formidable", skapar en solid plattform att bygga framgångsrika affärer på, " säger Mats Beijer-Olsen, VD, XMS Penvision.

För ytterligare information:

Torgny Hellström, CEO
+46 46 540 13 00

XMS Penvision
XMS Penvision är företaget bakom Formidable, den mest använda plattformen för digitala pennor och papper och baserad på teknologi från Anoto. Med Formidable kan företag och organisationer snabbt och enkelt skapa flöden där handskriven text konverteras till digital data för vidare bearbetning. 2009 belönades Formidable med priset "Most Innovative Solution" av Anoto och anses av många vara den bästa plattformen på marknaden. XMS Penvisions produkter representeras i 30 länder av ett engagerat partnernätverk.
För mer information: www.penvision.com

Magicturk
MagicTurk Teknoloji ve Tanıtım Hizmetleri, en Anoto Platinum partner, är leverantör av lösningar för digital penna och papper i Turkiet och skapar effektiva lösningar baserade på plattformen Formidable. De huvudsakliga affärsområdena är bank, försäkring och sjukvård. Magicturk är exklusiv leverantör av XMS Penvisions plattform Formidable i Turkiet.
För mer information: magicturk.com.tr

Anoto Group AB
Anoto Group är världsledande inom digital penn- och pappersteknologi och är skapare av det första kommersiella systemet för digitala pennor och papper, vilket möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text till digital form. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga formulärlösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som t. ex. vård, bank och finans, transport och logistik samt utbildning. Anoto Group har ca 110 anställda, kontor i Lund (huvudkontor), Boston och Tokyo. Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Nordic Small Cap-lista under tickern ANOT.
För mer information: www.anoto.com