Anoto Group AB

Anoto Group utser Brett Halle till strategisk rådgivare

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2016 08:47 CET

Lund den 3 februari 2016 - Anoto Group AB meddelar att bolaget utsett Brett Halle till strategisk rådgivare till bolaget. Halle har de senaste fyra åren varit SVP of Engineering hos Livescribe som förvärvats av Anoto. Dessförinnan har Halle varit mer än 20 år hos Apple som Senior Director of Engineering där han var ansvarig för ett antal produkter och teknologier. I sin roll hos Anoto kommer Halle vara rådgivare för ett flertal tekniska och affärsmässiga förhållanden i hela koncernen.

"Bretts tid på Apple och Livescribe har visat att han är en mycket skarp och affärsinriktad tekniker och hans råd kommer att var ovärderliga" säger Stein Revelsby, VD för Anoto. " Hans erfarenhet inom utveckling av IP och innovation innebär ett värdefullt tillskott av kunskap och kapacitet till Anototeamet och jag är mycket glad att han börjar hos oss."

På Livescribe ledde Halle bolagets mjukvaru- och hårdvaruteam samt ansvarade för produktstrategi, utveckling och integration. Under hans ledning lanserade bolaget den prisbelönta Livescribe 3 smartpen som är kompatibel med iOS och Android enheter och som kan överföra anteckningar och ritningar från papper till kundens digitala arbetsflöde.

"Jag ser fram emot att bidra till såväl den pågående utvecklingen av penna och papper som till andra teknologier för digital input" säger Brett Halle. "Jag anser att Anoto är väl positionerat för att under de närmsta åren förändra sättet på vilket många professionella, kreativa och andra arbetar, designar och samverkar."

Under sina 21 år på Apple hade Halle flera roller fokuserade på utveckling av mjukvara och innovation. I sin sista roll hos Apple ledde han riktningen, skapandet och genomförandet av teknologier för gemensamma operativsystem för Apples produkter och plattformar inklusive iPad, iPhone och iPod.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Stein Revelsby, CEO Anoto Group AB, tel. +46 (0)733 45 12 05
Anoto Group AB (publ), org. nr. 556532-3929
Mobilvägen 10
SE- 223 62 Lund
www.anoto.com

Om Anoto Group
Anoto är världsledande inom digitala skriv- och ritningslösningar. Anotos teknologiplattform och produkter möjliggör användande av penna med hög precision på hög nästan alla ytor --- allt från att fånga och digitalisering handskrivna anteckningar och blanketter på papper till att designa, skapa och samarbeta på stora interaktiva displayer, whiteboard, och väggar upp till 24 fot. Anoto, dess strategiska licenspartners, och utvecklare erbjuder en bred portfölj av produkter, applikationer och tjänster till företagskunder, konsument- och utbildningsmarknaden, inklusive bäst i klassen avseende digitala anteckningar, kreativa lösningar, samarbetslösningar, klassrums- och utbildningslösningar samt dokumenthantering. Anoto Group har ca 150 anställda och har sitt huvudkontor i Lund. Bolaget har även kontor i Norrköping, Basingstoke och Wetherby (Storbritannien), Los Angeles, San Fransisco and Boston (USA) samt Tokyo (Japan). Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ Stockholm Small Cap-lista under tickern ANOT.
För mer information om Anoto eller Livescribe: www.anoto.com,
Följ oss på Twitter: @anoto

Press Kontakt:

Anoto:

press@anoto.com

(+1) 415-955-8500

Anoto Group grundades 1999 och har skapat det första kommersiella systemet för digital penna och papper. Anoto är idag världsledande inom digital pennteknologi, en teknologi som möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text och illustrationer till digitalt format, inte bara från papper utan även från ytor såsom whiteboards, glas och LCD-skärmar. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga formulärlösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som till exempel Hälso- och sjukvård, Bank & finans, Transport & logistik, Facility management och Utbildning. Anotos mer än 300 partners finns på alla kontinenter och i fler än 50 länder.
Att skydda sina uppfinningar är centralt för Anoto och företaget har idag fler än 300 patent och 260
patentansökningar.