Anoto Group AB

Anoto lanserar 55” 4K interaktiv Anoto Live Display för Business Colaboration på ISE 2016

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2016 07:40 CET

Lund och Amsterdam, Nederländerna den 8 februari 2016 – Anoto Group AB (publ) en global ledare för digitala skrift- och ritningslösningar lanserar den första produkten i den nya serien av Anoto Live Displays, en 55” skärm med 4K-resolution med projected capacitive touch-teknolgi och stöd för digital peninput med hög precision. Lanseringen sker på Integrated Systems Europe 2016 (ISE). Den nya serien av skärmar möter en efterfrågan på marknaden för interaktiva skärmteknologier för bolag som förbättrar affärssamverkan och effektivitet. Anoto Live storformat-skärmar är en hörnpelare i Anotos plattform för skrift och ritning med hög precision som spänner över input från penna och stylus som kan användas på vilken yta som helst från traditionellt papper till whiteboards och 24fots interaktiva väggar.

”Under de senaste kvartalen har vi etablerat en viktig ingång till konsumentmarknaden genom vårt förvärv av Livescribe, fortsatt att bygga vår produktportfölj inom dokument- och datafångstområdet samt gjort ytterligare förvärv som låter oss integrera interaktiva väggar och annat i vår expanderande plattform”, konstaterar Stein Revelsby, VD för Anoto. ”Vi kommer inte bara utmana Microsoft Surface Hub genom vår senaste lösning, vi kommer att utöka vår kapacitet för hela vår portfölj med såväl hårdvaru- som mjukvaruintegartion. Detta leder till att man kan skriva eller rita utan hinder på olika enheter eller ytor oberoende av vilken enhet eller inputmetod man föredrar.”

Den nya skärmen är ett resultat av samarbete med Cima NanoTech. Den interaktiva skärmen med hög resolution har en Anoto Enabled Touch System som integrerar Cima NanoTechs SANTE-teknolgi, en innovation för multi touch-skärmar. Anoto Live Displays har flera nyheter som är utan konkurrens på marknaden: inklusive aktiv peninput med hög precision, ultra snabb multi-touch teknologi, repfri 4K skärm som också är agnostisk till olika kamera- och audiolösningar (Lync, Cisco, Zoom, etc) samt flexibilitet att arbeta med vilken som helst standard mjukvaruapplikation. Det är snart möjligt att göra preliminära beställningar av den nya Anoto Live Display i 55”-storlek. De försts leveranserna kommer är beräknade att ske under Q2.

Nyckelegenskaper för Anoto Live Display inkluderar:

• -Aktiv peninput med hög precision
  • -Touch teknologi med suverän exakthet
  • -Robust design och repfri
  • -4K resolution med briljanta färger
  • -Kompatibel med aktiv penna och papper
  • -Fungerar med aktiva eller passiva pennor och fingertoppar
  • -Skapa, redigera och spara vilket dokument som helst i dess ursprungliga format
  • -Inga särskilda drivrutiner är nödvändiga
  • -UC agnostisk (Lync, Cisco, Zoom etc) med modulär design för olika kamera- och audiolösningar

För mer information om Anoto Live Displays, finns att ladda ner från Press Kit.

För att se 55” Anoto Live Display I verkligheten på ISE denna vecka, vänligen besök Anoto i Hall 9, Bås C100.

För ytterligare information, vänligen kontakta:Stein Revelsby, CEO Anoto Group AB, tel. +46 (0)733 45 12 05

Anoto Group AB (publ), org. nr. 556532-3929
Mobilvägen 10
SE- 223 62 Lund

www.anoto.com

Om Anoto Group
Anoto är världsledande inom digitala skriv- och ritningslösningar.

Anotos teknologiplattform och produkter möjliggör användande av penna med hög precision på hög nästan alla ytor --- allt från att fånga och digitalisering handskrivna anteckningar och blanketter på papper till att designa, skapa och samarbeta på stora interaktiva displayer, whiteboard, och väggar upp till 24 fot. Anoto, dess strategiska licenspartners, och utvecklare erbjuder en bred portfölj av produkter, applikationer och tjänster till företagskunder, konsument- och utbildningsmarknaden, inklusive bäst i klassen avseende digitala anteckningar, kreativa lösningar, samarbetslösningar, klassrums- och utbildningslösningar samt dokumenthantering.
Anoto Group har ca 150 anställda och har sitt huvudkontor i Lund. Bolaget har även kontor i Norrköping, Basingstoke och Wetherby (Storbritannien), Los Angeles, San Fransisco and Boston (USA) samt Tokyo (Japan). Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ Stockholm Small Cap-lista under tickern ANOT.
För mer information om Anoto eller Livescribe: www.anoto.com,
Följ oss på Twitter: @anoto

Press Kontakt:

Anoto:

press@anoto.com

(+1) 415-955-8500

Anoto Group grundades 1999 och har skapat det första kommersiella systemet för digital penna och papper. Anoto är idag världsledande inom digital pennteknologi, en teknologi som möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text och illustrationer till digitalt format, inte bara från papper utan även från ytor såsom whiteboards, glas och LCD-skärmar. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga formulärlösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som till exempel Hälso- och sjukvård, Bank & finans, Transport & logistik, Facility management och Utbildning. Anotos mer än 300 partners finns på alla kontinenter och i fler än 50 länder.
Att skydda sina uppfinningar är centralt för Anoto och företaget har idag fler än 300 patent och 260
patentansökningar.