Anoto Group AB

Anoto utser Shinichi Yamashita till VP för försäljning i Japan

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2016 10:14 CET

Lund, Sverige – 8 januari 2016– Anoto Group AB tillkännager att Shinichi Yamashita utsetts till VP för försäljning i Japan. Herr Yamashita för med sig mer än 20 år av försäljningserfarenhet inom teknologi och skall leda expansionen av Anotos verksamhet i Japan.

”Tack vare stor erfarenhet av försäljning inom IT samt gedigen affärsutvecklings- och managementerfarenhet kommer herr Yamashitas ledarskap vara väsentligt för Anotos fortsatta tillväxt på den japanska marknaden”, säger Stein Revelsby, VD för Anoto Group.

Herr Yamashita senaste befattning var Regional Managing Director för Japan och Korea hos Quark, en sk content automation software provider. Med särskild erfarenhet av content management system och lösningar för onlinemarknadsföring har herr Yamashit också haft ledande befattningar hos Adobe, Documentum samt Xerox.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Stein Revelsby, CEO Anoto Group AB, tel. +46 (0)733 45 12 05
Anoto Group AB (publ), org. nr. 556532-3929
Mobilvägen 10
SE- 223 62 Lund
www.anoto.com

Om Anoto Group
Anoto är världsledande inom digitala skriv- och ritningslösningar. Anotos teknologiplattform och produkter möjliggör användande av penna med hög precision på hög nästan alla ytor --- allt från att fånga och digitalisering handskrivna anteckningar och blanketter på papper till att designa, skapa och samarbeta på stora interaktiva displayer, whiteboard, och väggar upp till 24 fot. Anoto, dess strategiska licenspartners, och utvecklare erbjuder en bred portfölj av produkter, applikationer och tjänster till företagskunder, konsument- och utbildningsmarknaden, inklusive bäst i klassen avseende digitala anteckningar, kreativa lösningar, samarbetslösningar, klassrums- och utbildningslösningar samt dokumenthantering.
Anoto Group har ca 150 anställda och har sitt huvudkontor i Lund. Bolaget har även kontor i Norrköping, Basingstoke och Wetherby (Storbritannien), Los Angeles, San Fransisco and Boston (USA) samt Tokyo (Japan). Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ Stockholm Small Cap-lista under tickern ANOT.
För mer information: www.anoto.com,
Följ oss på Twitter: @anoto

Media Kontakt:
TriplePoint PR, för Anoto

anoto@triplepointpr.com

Anoto Group grundades 1999 och har skapat det första kommersiella systemet för digital penna och papper. Anoto är idag världsledande inom digital pennteknologi, en teknologi som möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text och illustrationer till digitalt format, inte bara från papper utan även från ytor såsom whiteboards, glas och LCD-skärmar. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga formulärlösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som till exempel Hälso- och sjukvård, Bank & finans, Transport & logistik, Facility management och Utbildning. Anotos mer än 300 partners finns på alla kontinenter och i fler än 50 länder.
Att skydda sina uppfinningar är centralt för Anoto och företaget har idag fler än 300 patent och 260
patentansökningar.