Anoto Group AB

Anotos styrelseordförande köper 588 236 aktier i Anoto Group AB (publ.)

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2013 09:05 CEST

LUND, 10 april, 2013 — Anoto Group AB (publ.) (”Anoto”), ledande inom lösningar för digitalt skrivande, meddelar idag att Jörgen Durban, styrelseordförande i Anoto sedan maj 2010, har köpt 588 236 aktier i Anoto.

"Det är med stor glädje som jag har sett Anoto utvecklas under de senaste tre åren," säger Jörgen Durban. "Jag är övertygad om att Anotos teknologi för digitalt skrivande kommer att fortsätta att bryta ny mark och nå nya framgångar, och jag ser fram emot att fortsätta mitt arbete med Anoto, inte bara som styrelseordförande utan även som aktieägare.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jörgen Durban, Styrelseordförande
Tel: +46 703 26 66 81

Stein Revelsby, VD
Tel: +46 733 45 12 05

Informationen är sådan som Anoto Group AB (publ.) ska offentliggöra enligt lagen om börs- och clearingverksamhet och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 april 2013 kl. 09.00.

Anoto Group AB
Anoto Group är världsledande inom digital penn- och pappersteknologi och är skapare av det första kommersiella systemet för digitala pennor och papper, vilket möjliggör snabb och pålitlig överföring av handskriven text till digital form. Anoto verkar genom ett globalt partnernätverk som fokuserar på användarvänliga lösningar för effektiv insamling, överföring och lagring av data inom olika affärsområden som t. ex. vård, bank och finans, transport och logistik samt utbildning. Anoto Group har ca 110 anställda och har sitt huvudkontor i Lund (Sverige). Bolaget har även kontor i Amsterdam (Nederländerna), Guildford samt Wetherby (Storbritannien), Boston (USA) och Tokyo (Japan). Anoto Group AB:s aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista under tickern ANwww.anoto.com