Seamless

ANPASSNING AV ERS 360° FÖR DISASTER RECOVERY - NY INTÄKTSSTRÖM ATT RÄKNA MED FÖR SEAMLESS

Pressmeddelande   •   Dec 22, 2009 13:39 CET

Seamless kunder klassificerar ERS 360° som ett affärskritiskt system eftersom det hanterar miljontals monetära transaktioner. De kräver därför att det kontinuerligt finns back up och en komplett återhämtning av data även om systemet totalförstörs. Återhämtning av data måste ske oavsett om haveriet beror på naturkatastrofer eller politiska oroligheter.

I Seamless senaste beställning på lösning för Disaster Recovery har kunden valt att lösa utmaningen genom att ha ett komplett reservsystem på en geografiskt separerad plats. ERS 360º kommer att fungera från den sekundära positionen om det primära systemet slås ut, med full återhämtning av alla transaktionsdata för återförsäljare, abonnenter, rapporter mm.

- Att implementera lösningar för Disaster Recovery är ett förtroendeuppdrag som gör att vi växer med våra kunder, säger Rohit Bhatia, VD för Seamless.

- Min bedömning för 2010 är att bara den här intäktsströmmen mycket väl kan bli större Seamless hela omsättning 2005, avslutar Rohit Bhatia.

Funktionen Disaster Recovery är ett tilläggsval till ERS 360°.

Stockholm 2009-12-22

För mer information, kontakta:
Joakim Nordblom, Kommunikationschef
Direkt 08-5648 7819, mobil 070-541 3000
E-post joakim.nordblom@seamless.se

www.seamless.se

Certified Advisor: Evli Bank Plc Stockholm, telefon 08-407 80 00

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Seamless Pressrelease 2009-12-22 (Svenska).pdf

Om Seamless:
Systemet ERS 360° finns hos kunder i Afrika, Asien och Europa som möjliggör transaktioner för betalningar via mobiltelefon och elektronisk laddning av kontantkort. Varje månad genomförs mer än 100 miljoner transaktioner i system från Seamless.