Nordnet Sverige

Antal avslut för Nordnet-koncernen ökade med 49% i februari

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2006 12:56 CET

Under februari månad gjorde Nordnet 662 386 avslut (33 119 per dag) i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Luxemburg. Det är 49% fler än samma period 2005.

”Vi har aldrig tidigare gjort så många avslut per dag under en längre period. Hittills i år har vi gjort drygt 33 000 avslut per dag. Jämför vi det med samma period förra året var motsvarande siffra ca 20 000 avslut per dag”, säger Jessica Gertun, informationschef på Nordnet.

”Sverige var det land vars aktivitet ökade mest jämfört med förra året, den ökade med 60%”, säger Jessica Gertun.

Nordnet

740 597
588 298
443 710

Tabell: Nordnets avslut på samtliga börser och marknader av samtliga kunder under feb -06, jan-06, dec-05 och feb-05.
Källa: Nordnet

Snitt per börsdag februari
33 119

Snitt per börsdag januari
33 664

Snitt per börsdag december
28 014

Snitt per börsdag februari 2005
22 186

Tabell: Snitt antal avslut per dag under feb-06, jan-06, dec-05 och feb-05. Snitt per dag är beräknat som totalt antal avslut dividerat med antal handelsdagar då svenska, norska, danska, finska eller tyska börserna var öppna.
Källa: Nordnet

För ytterligare information kontakta:
Jessica Gertun, Informationschef, +46 8-506 330 30, +46 709-697424, jessica.gertun@nordnet.se

The Nordnet Group provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companies within share trading, mutual fund investments and pension savings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with more than 120 000 clients in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnetpankki.fi, www.nordnetonline.de and www.nordnet.lu.