Jabra

ANVÄND NYA JABRA CRUISER FÖR ATT SLIPPA IRRITERANDE TRAFIKBRUS SOM STÖR UNDER DINA SAMTAL

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2010 08:50 CET

Köpenhamn, Danmark , oktober 2009: Med sin oslagbara expertis när det gäller att skapa innovativa Bluetooth®-enheter för användning i bil presenterar Jabra nu den senaste högtalartelefonen inom området: Jabra CRUISER. Den här högtalartelefonen är fylld av spännande egenskaper, inklusive teknik med dubbla mikrofoner för oslagbar samtalskvalitet med högtalartelefon, Voice Announcements™ för lättare  användning och strömmande av musik för långa bilresor. Den är snygg och stilenlig och kommer att revolutionera marknaden, sittande på bilens solskydd!

Omgivande ljud gör ofta att en bilförare drar sig för att ta emot samtal via handsfree-lösningar. Det konstanta bullret från exempelvis motorvägen och snabb trafik, kombinerat med dämpade röster, leder till frustration hos båda samtalsparter. Jabra CRUISER är den första högtalartelefonen för bil som använder teknik med dubbla mikrofoner. Tekniken används idag i Jabras prisbelönta sortiment av headset för att eliminera bakgrundsljud och undanröja eventuella ekon, så att användare kan njuta av en tillfredsställande samtalskvalitet oavsett var de kör.

Olika saker kan distrahera en förare, men med Jabra CRUISER kan du vara säker på att telefonen inte är ett av störningsmomenten, tack vare Voice Announcements™. Den inbyggda högtalartelefonen öppnar telefonens adressbok på ett smart sätt för att meddela vem som ringer* så att du kan bestämma om du ska ta emot samtalet eller inte, utan att ta blicken från vägen. Om den som ringer upp är okänd läser högtalartelefonen bara upp numret istället. Du vägleds också genom hopparningsprocessen och får tydlig och fortlöpande information om batteri och anslutningsstatus.

För de som vill kunna kontrollera batterinivå eller anslutningsstatus när de stannar vid exempelvis trafikljus finns Jabra StatusDisplay™ med flerfärgat belysningssystem som informerar om allt du behöver veta.

Musikälskare kommer att trivas med Jabra CRUISER-funktionen för uppspelning av MP3-filer som finns lagrade på mobiltelefonen via högtalartelefonen  eller bilstereon, tack vare den inbyggda FM-sändaren. Spåren kan även fjärrstyras från enheten med knapparna för uppspelning, paus och bakåtspolning. Du behöver inte heller oroa dig för att missa viktiga samtal, eftersom den inbyggda högtalartelefonen  bekvämt tystar musiken vid ett inkommande samtal.

Som om detta inte vore nog kan du tack vare multianvändningsanslutning para ihop två Bluetooth-enheter samtidigt och använda automatisk hopparning för direkt användning. Jabra CRUISER kan också användas i hemmet för bekväma handsfreesamtal, samtidigt som du sitter och skriver eller håller på med hushållssysslor.

Jabra CRUISER kommer att finnas att köpa hos utvalda återförsäljare till ett pris på omkring 1000 kr.

Nyckelspecifikationer för Jabra CRUISER:
• Bluetooth® 2.1 inklusive EDR och eSCO
•  A2DP och AVRCP för strömmande musik
• Noise Blackout™ Extreme-teknik med dubbla mikrofoner
• Kristallklart ljud och tydlig röst (DSP)
• Voice Announcements™ inklusive nummervisning via åtkomstprofil för telefonbok (PBAP) och hopparningsanvisningar
• FM-sändare
• StatusDisplay™
• MultiUse™ – anslut till två enheter samtidigt
• Nattkörningsläge
• Automatisk hopparning med mobiltelefon
• Fäste för solskydd
• Samtalstid – upp till 14 timmar
• Standbytid – upp till 13 dagar
• Vikt: 85 gram
• Mått: L 127 mm x B 62 mm x H 17 mm
• USB-kabel
• Billaddare
• Snabbstartsguide

* Modellberoende

Mer information om Jabra finns på: www.jabra.com

LOKAL KONTAKT

John Bäckström
Försäljningschef

GLOBAL KONTAKT

Anne Raaen Rasmussen
Vice President, Mobile Division
+45 45 75  88 88

Om GN Netcom
Med Jabra är GN Netcom världsledande inom innovativa headsetlösningar. GN Netcom har omkring 1 000 anställda och säljkontor jorden runt och företaget utvecklar och marknadsför ett brett utbud av trådlösa headset och högtalartelefoner för användare av mobiltelefoner och headset både med och utan sladd för kontaktcenter och kontorsanvändare. GN Netcoms affärsidé bygger även på tillverkning av originalutrustning (OEM). GN Netcom är ett dotterbolag till GN Store Nord A/S.

© 2009 GN Netcom A/S. Med ensamrätt. Jabra® är ett registrerat varumärke som tillhör GN A/S. Alla andra varumärken som förekommer häri tillhör sina respektive ägare. (Design och specifikationer kan ändras utan föregående meddelande).