Touchify Solutions AB

Användare av Appfly Cloud utsedd till årets nytänkare 2013

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2013 11:25 CEST

Ingrid Franzon, som bland annat driver websajten www.matrotation.com, har av Almi Företagspartner GävleDala utsetts till årets nytänkare 2013. Priset fick hon efter lanseringen av sin app Matrotation för Android och Apples iOS, som utvecklats i Appfly Cloud.

Appen, som finns att ladda ned från såväl App Store som Google Play, innehåller information, recept och rådgivning för människor som är överkänsliga mot olika födoämnen. Matrotation går ut på att man kan motverka reaktioner genom att rotera mellan olika livsmedel under fyradagarsintervaller. I appen är livsmedel och recept uppdelade mellan fyra olika färgkoder, röd, grön, gul och blå, som symboliserar de olika dagarna i ett sådant intervall. Den innehåller även en inköpslista som man kan fylla i efter hand och sedan skicka som mail eller SMS.

”Det bästa med att arbeta i Appfly Cloud är att man själv kan vara delaktig i att ta fram ett verktyg som passar egna behov”, säger Ingrid Franzon. ”Det var lätt att komma in i arbetet, när jag väl fick tid att sätta mig med det”, fortsätter hon. ”Och responsen från användarna har varit väldigt positiv. För många är det en puff i rätt riktning - dvs att få idéer att variera kosten. För andra har det blivit semester för tarmen medan de tar itu med orsaken till varför de blev överkänsliga.”