Mitel Sweden AB

Användarvänlig telefonkonferenslösning från Aastra som minskar kostnaderna

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2010 07:02 CET

Företagen effektiviserar samarbeten och reducerar kostnaderna med minskat resande, vilket gör att telefonkonferenser används i större utsträckning. Dagens traditionella separata konferenslösningar, eller de som är inköpt som tjänst, tenderar att bli kostsamma, inte sällan i kombination med att det ofta är krångligt att göra mötesbokningar och inloggningar.

Aastras nya InConference blir däremot en integrerad del av företagets telefonist- och hänvisningsfunktion. Den som bjuder in till möte gör helt enkelt bokningen i sin kalender och sänder ut inbjudan till mötesdeltagarna, inklusive behörighetskod och organisatörens egen anknytning, dvs. den inbjudande partens telefonnummer blir automatiskt mötesforum för konferensen. InConference erbjuder också en helt annan kostnadsbild då telefonkonferenskostnaden helt kan elimineras och enbart normal samtalstaxa debiteras

Robert Stahre, chef Affärsutveckling & Marketing på Aastra, säger:

– Det finns ett stort intresse att få bättre kontroll och hitta besparingar inom telekomområdet och det görs en hel del på många större företag men det finns mycket kvar att göra. Ett exempel på ett sådant område som adresseras är telefonkonferenslösningar, där InConeference,  är en ny, unik och innovativ lösning som hjälper företagen att just reducera sina kostnader,

CMG Application Suite 7.5 är en svit av applikationer avsedda att förbättra företagens kommunikation. CMG belönades med utmärkelsen Årets produkt 2009 från tidningen Unified Communications.

Mejla per.uppman@time.se

Mer information

För mer information, kontakta Robert Stahre, chef Affärsutveckling & Marketing, Aastra Telecom Sweden AB robert.stahre@aastra.com, telefon +46 8 568 67059

Om Aastra Telecom Sweden AB