Anytec

Anytec introducerar ny racingklass inför båtsäsongen 2020

Pressmeddelande   •   Mar 07, 2020 14:26 CET

En fartfylld båtsäsong står för dörren. Nu avtäcker Anytec en ny racingklass baserad på Anytec A21. Dom första tävlingarna går av stapeln redan under försommaren med totalt 6 planerade tävlingar under säsongen.

Tävlingarna körs i samarbete med SVERA (Svenska Racerbåtsförbundet) och reglemente finns för både sprint race på rundbana och off shore-tävlingar. Alla tävlingsbåtar använder sig av motorer med 200 HK, den öppna akterspegeln hos Anytec gör det möjligt att välja en motor från valfri leverantör. Båten klassas in i den internationella klassen UIM Pleasure Navigation Promotion 200 HPS(150).

– Anytec A21 är i grunden en fantastiskt rolig båt att köra. Följsam med ordentliga fartresurser, egenskaper som man verkligen uppskattar. Många av våra kunder älskar att köra och nu skapar vi möjlighet för fler att prova på båtsport och samtidigt utvecklas till bättre och säkrare båtförare. Med den nya racingklassen har vi arbetat hårt för att skapa en körupplevelse under roliga former, säger Thomas Jansson, VD för Anytec Sweden AB.

Listan över tävlingar kan komma att justeras eller kompletteras framöver, uppdaterad information hittas på vår webbplats anytec.se.​

Anytec är idag ett växande företag med gamla anor i båtbyggarkulturens Öregrund. Med huvudkontoret i Sverige och den egna fabriken i Lettland bygger vi idag världens främsta aluminiumbåtar. Vårt unika skrov är utan jämförelse det kraftigaste på marknaden och vi har samma kvalitetsfilosofi från vår minsta modell till den allra största.