Framfab AB

AOL väljer Framfab

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2003 10:10 CEST

Framfab kommer att stödja AOL Germany i utvecklandet av nya aktiviteter online. Företagen har kommit överens om ett betydande framtida samarbete.

AOL Germany har kontrakterat Framfabs kontor i Hamburg för ett långsiktigt samarbete, vilket innebär att Framfab kommer att stödja AOL i utvecklandet av nya aktiviteter online. Framfab kommer att arbeta med såväl strategi som produktion.

För ytterligare information, kontakta:

Rupert Hülsey, Director Business Solutions, Framfab Tyskland
+49 40 68874 888, rupert.huelsey@framfab.de

Hergen Meyer-Stevens, Informationschef, Framfab Tyskland
+49 40 68874 812, hergen.meyer@framfab.de

Anders Ekman, VD, Framfab AB
+46 8 41 00 10 00, anders.ekman@framfab.se

Tobias Bülow, Informationschef, Framfab AB
+46 709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.se

Om Framfab:
Framfab är en ledande leverantör av konsulttjänster och affärslösningar baserade på Internetteknik. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, AXA, Coca-Cola, Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Hydro Texaco, IKEA, Kellogg's, Maersk Sealand, NEC Packard-Bell, Nike, Observer, Postbank, SAAB, Volvo Car Corporation, och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Holland, Schweiz, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.com

Om AOL Germany:
AOL Germany är ett av de ledande Internetföretagen i Tyskland och tillhör världens största mediaföretag, AOL Time Warner. AOL Germany som har huvudkontor i Hamburg bildades 1995 och har 1200 anställda. 33 miljoner användare gör AOL till det största Internettjänsteföretaget i världen.