aPak - The Packaging Company

APak tar det första spadtaget - mot något större

Pressmeddelande   •   Apr 24, 2019 09:48 CEST

Göteborg, Sverige, 24 april 2019

Under en solig dag i april tog familjen Lindgren första spadtaget, till den lagerutbyggnad som förväntas stå klar i maj 2020.

Tillsammans med byggföretaget BRA kommer det familjeägda förpackningsföretaget aPak AB att bygga ut lagret i Mölndal för att kunna bemöta företagets expansiva framtid. Lagret, som byggs ut i både sydlig och östlig riktning, kommer att utvidgas med lite drygt 3500 kvadratmeter.

Vår verksamhet växer och för att vi ska kunna fortsätta att erbjuda våra kunder en effektiv och smidig logistiklösning kommer vi att behöva mer utrymme, berättar Joel Lindgren, projektledare och Vice VD på aPak. Med ett leende på läpparna berättar Joel också att det känns kul att återigen få använda den klassiska spaden som han knappt nådde upp till när lagret byggdes, år 2000.

Utbyggnaden är en viktig pusselbit i den strategi som ska föra aPak framåt.

APaks VD, Evelina Lindgren, berättar att aPaks strategi är att växa på ett kontrollerat, hälsosamt och hållbart sätt som inte utsätter företaget, anställda eller kunder för onödiga risker. Underlaget för den nya expansionen har därför undersökts under en längre period och det är först nu som vi verkligen kan gå i god för att det är rätt väg att gå, säger Evelina Lindgren.

Ladda ner pressreleasen i PDF

Klicka här, för bilder och mer information

APak är ett av Sveriges äldsta och mest heltäckande emballageföretag, med rötter 100 år tillbaka i tiden. APak är ett familjeägt förpacknings- och logistikföretag med huvudkontor strax utanför Göteborg samt kontor och lager i Eskilstuna.