apegroup

Apegroup delar ut ”Guldapan” på Webbdagarna.

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2015 18:30 CET

I samarbete med Internetworld och rankningen av ”Topp 100 bästa sajter” delar Apegroup ut specialpriset ”Guldapan” till den bästa sajten med ”mobile first” perspektiv. Detta sker under Webbdagarna den 24-25 mars 2015 på Waterfront Congress Center i Stockholm.

Sedan 1997 har Internetworld arrangerat Topp100, där Sveriges 100 bästa på nätet listas årligen. Totalt utses 17 kategorivinnare inom kategorier som e-handel, sök, resor, nyheter, underhållning och en av dem får även den prestigefyllda titeln. Sveriges bästa på nätet. För första gången delas ”Guldapan” ut till den sajt, oavsett kategori, som Apegroup anser har bästa mobila lösningen.

”De företag som inte äger användarupplevelsen kommer alltid vara utsatta för att bli utbytbar. Vi kommer att dela ut ”Guldapan” till det företag bland de nominerade på Top 100 listan, som vi anser har en upplevelse som hänger ihop genom hela ekosystemet” Säger Anders Graffman, grundare och VD på Apegroup.

apegroup är en digital byrå som skapar produkter och tjänster utifrån ett mobilt användarperspektiv. Företaget är idag ledande i Norden och arbetar med varumärken som McDonald’s, MTGx, ICA, Skanska, NetOnNet, SATS och SAS. 2013 utnämndes Apegroup till DI Gasell, ett pris av Dagens Industri, som delas ut till landets snabbast växande företag. Apegroup har idag 75 anställda på huvudkontoret vid Hornstull i Stockholm.

Besök oss gärna på apegroup.com.