Fotobyrån Apelöga

Apelöga utökar erbjudandet med film!

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2012 11:03 CET

Apelöga är en fotobyrå med fotografer i Malmö som har ett fokus på högkvalitativa bilder i ett genuint bildspråk. Nu växer vi! Fler medarbetare, fler kompetenser. Konkret: Nu erbjuder vi även professionell filmproduktion.

Våra kunder har länge efterfrågat video i samma stil som våra stillbilder. Filmer som ger en äkta och trovärdig känsla. Där allt bottnar i ärlig kommunikation. Nu kan vi med stolthet erbjuda detta!

Det var slutligen två komponenter som slog spiken i kistan; dels såg vi möjligheten i att anställa den erkänt duktiga videografen Michael Ploug Gartner, men framförallt kunde vi kort därpå också starta upp ett otroligt spännande projekt i ”Heja Malmö” med Malmö Stad. Projektet består av tio kortfilmer om Malmö med publicering under första halvåret 2013.

”Heja Malmö”-projektet är i grunden en idé från Michael, och det var den idén som gjorde att han nu är en del av Apelöga. ”Heja Malmö”-kortfilmerna blir det första i en lång rad projekt tillsammans.

Samlat bildspråk med stor spridning

Michael har ett bildspråk och en produktionsmässig vision som stämmer perfekt överens med Apelögas övriga uppdrag. Här går hög kvalitet och genuina magkänslor före allt annat. Precis som med stillbildsfoto tror vi helhjärtat på att en ärlig bild av er och ert företag är det effektivaste sättet att kommunicera med era kunder. Film är oerhört stort på webben och är ett oslagbart verktyg för att sprida sitt budskap.

Exempelvis kan vi nu erbjuda produktion av reklamfilmer i stil med filmen om Apelöga, produktpresentationer eller webbTV. Tillsammans med vår Online Manager Linus kan vi också ta ett helhetsgrepp över er presentation och strategi på sociala medier som Facebook, Vimeo och Youtube.

Vänta inte. Video är stort på webben idag och blir större varje dag. Kontakta oss för mer info om våra erbjudande eller för att få mer information om hur vi hjälper dig producera bra film!

Fotobyrån Apelöga, grundades i början av 2010 av fotografen Adam Haglund. Idag har Apelöga fem anställda, varav tre fotografer, och har sin bas i Malmö. Apelöga fotograferar åt företag och organisationer med en dokumentär stil. Resultatet är bilder som känns ärliga och äkta, och det är en bildstil som borgar för trovärdighet.
Apelöga har ett okonventionellt sätt att arbeta på; Apelöga tar bara betalt för bilder som kunderna använder (ingen timtaxa), och kunden får alltid fullständiga och exklusiva bildrättigheter. I konceptet finns alltså en inbyggd nöjd-kund-garanti: kunden betalar bara för de användbara bilderna.